Backfire op gas

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Maddog
Geregistreerd lid

Backfire op gas

Bericht door Maddog » di 25 mar, 2008 12:01

Ik heb sinds kort het volgende probleem met mijn 900 2.1 met vialle installatie (geen lpi)

Onregelmatig lopen op gas en backfire ( knallen in het luchtfilterhuis ) bij diep intrappen van het gaspedaal. Dus als ik heel rustig weg rij en overschakel gaat het goed. Wil ik wat feller optrekken dan is het meteen BWAMM in het luchtfilterhuis. Op benzine heb ik geen probleem. Ik heb al de bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor vervangen echter geen resultaat. Ik denk zelf dat het iets in de electronica van de gascomputer is maar ik heb geen flauw idee waar ik he dan moet zoeken. Alvast bedankt weer voor het meedenken.

Erik

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 25 mar, 2008 13:48

hey
als je het forum een beetje volgt komt er steeds terug dat bij de ouder lpg systeem back fire ontstaat
misschien stamp ik hier tegen schenen en sommige zullen het niet graag horen maar de oorzaak is vaak te zoeken omdat de verdamper versleten is
een nieuwere verdamper installeren en het heuvel is voorbij
natuurlijk had ik ook al de andere dingen vervangen; toch was dit het ènige dat echt hielp
mvg werner

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 25 mar, 2008 13:50

filter wil inderdaad nog wel eens dichtslibben. hoef je niet perse een nieuwe verdamper voor te hebben.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 25 mar, 2008 20:35

jelger schreef:filter wil inderdaad nog wel eens dichtslibben. hoef je niet perse een nieuwe verdamper voor te hebben.
Welk filter?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 25 mar, 2008 20:47

membraan in de verdamper bedoelde ik.

Maddog: weet je zeker dat je ontsteking goed staat? Arm mengsel en een te laat ontstekingstijdstip kan resulteren in backfire.

Maddog
Geregistreerd lid

Bericht door Maddog » wo 26 mar, 2008 10:58

Jelger, ik weet niet hoe dat zit met de ontsteking. Ik heb een B212 motor en volgens mij valt daar niks aan te stellen maar dat weet ik niet zeker :roll:

Verbal Kint
Geregistreerd lid

Bericht door Verbal Kint » za 29 mar, 2008 13:42

Maddog schreef:Jelger, ik weet niet hoe dat zit met de ontsteking. Ik heb een B212 motor en volgens mij valt daar niks aan te stellen maar dat weet ik niet zeker :roll:
Is inderdaad niet af te stellen (of je moet het motormanagement herprogrammeren ;) ).

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 29 mar, 2008 13:49

Effe voor de zekerhied, maar deze motor heeft toch een B.D.P.-sensor?? :roll:
Wanneer die defect is, of de afstand tot de 'tandkrans' te groot geworden is, dan zou dat ook een Back-fire
tot gevolg kunnen hebben. :idea:

Maddog
Geregistreerd lid

Bericht door Maddog » di 01 apr, 2008 15:55

Hartelijk dank voor alle reacties . Probleem was als volgt. Er was inderdaad iets met de ontsteking, in de garage hebben ze hem aan de computer gehangen en de ontsteking opnieuw afgeregeld. Gevolg van de backfire was wel dat de Luchtmassameter ook kapot was gegaan. :twisted: Op een gegeven moment wilde op benzine rijden ook niet meer. In ieder geval doet hij het nu weer prima.

Plaats reactie