ik heb 4 pompen versleten in 140.000 km (en rijd nu op benzine, nooit meer gas maar dat terzijde). Ik heb 2x hetzelfde meegemaakt als jij. Een km of 40 a 50 op LPG ging prima, maar daarna niet meer....nelfrikandel schreef:Ik vind het echter raar, raar dat hij zo consequent met koude motor blijft overschakelen op gas, en op ritten van meer dan 40 Km (vandaag gaan we 80Km doen) zonder meer op gas blijft lopen, dat kan in mijn lekenbrein toch niet verklaard worden door een kapotte pomp, die zou er dan toch ook op lange ritten mee moeten stoppen op zeker moment?
Aan de beurt voor een LPG pomp? Of toch niet? Niet dus!!
-
John
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Neej dat heb ik niet zo goed aangedurfd. Temeer daar ik redelijk vlotjes bij Wallinga terecht kon (Afgelopen maandag gebeld, deze woensdagochtend binnenrijden, bij de jou ook welbekende Vialle inbouwer hier in het Tilburgse kon ik pas woendag over een week terecht)
Daarbij: Het is allemaal wel erg electronisch en high-tech bij de 9-5 under the hood. Bij mijn 9000 destijds was ik wat minder bevreesd om ergens aan te prutsen, maar dat was ook allemaal wat toegankelijker geconfigureerd (lees een verdamper met een grote stelschroef, één zekering voor de hele installatie, old-school dus). En de relatieve waarde van de beide auto's en (het risico van) hogere reparatie kosten zijn ook wat drempelverhogend.
Daarbij: Het is allemaal wel erg electronisch en high-tech bij de 9-5 under the hood. Bij mijn 9000 destijds was ik wat minder bevreesd om ergens aan te prutsen, maar dat was ook allemaal wat toegankelijker geconfigureerd (lees een verdamper met een grote stelschroef, één zekering voor de hele installatie, old-school dus). En de relatieve waarde van de beide auto's en (het risico van) hogere reparatie kosten zijn ook wat drempelverhogend.
-
The Adder
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
thanks en proost...
'T is nog erger eigenlijk, ik zie net de rekening. Het was een zekering van 0,41€ en de rest is de onderzoekskosten en BTW... Maar de zekering was van buiten niet als kaopt te herkennen. Waarschijnlijk is hij langzaam doorgesmolten of getrild, anders zou ook het fenomeen dat hij het in eerste instantie bij koude motor nog bleef doen niet te begrijpen zijn.
'T is nog erger eigenlijk, ik zie net de rekening. Het was een zekering van 0,41€ en de rest is de onderzoekskosten en BTW... Maar de zekering was van buiten niet als kaopt te herkennen. Waarschijnlijk is hij langzaam doorgesmolten of getrild, anders zou ook het fenomeen dat hij het in eerste instantie bij koude motor nog bleef doen niet te begrijpen zijn.