nederlandse wetgeving onnozel?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
sweetspeed
Geregistreerd lid

nederlandse wetgeving onnozel?

Bericht door sweetspeed » ma 21 apr, 2008 23:04

Hey luitjes, lees mee en huiver;
Ik heb een 900 Classic T16 Cabrio gekocht, invoer uit Italie met (oudere) LPG installatie. Op het forum werd ik al gewaarschuwd dat dit LPG systeem bij de RDW keuring zou worden afgekeurd, bepaalde componenten mogen maar 1 jaar oud zijn.

Echter, de RDW keuring is niet meer verplicht (enkel nog papieren en chassisnr schouwen) zodat mijn auto alleen nog maar een APK keuring hoeft en daar doen ze niet moeilijk over oudere LPG onderdelen.

(On)veilig ? Misschien, ik heb geen idee.....
Onnozel ? Zeker weten :shock:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 21 apr, 2008 23:14

en als je wel een RDW keuring zou moeten doen, en men zegt dat 2 jaar oude onderdelen niet veilig zijn (puur op basis van zo'n leeftijdscriterium) , vind je dat niet onnozel? :roll:

en als het je niet aanstaat de huidge installatie, ben je toch vrij om er een nieuwe in te zetten? :wink:

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » ma 21 apr, 2008 23:19

Begrijp me niet verkeerd; ik ben op zich voor veiligheidsbevorderende regelgeving. Mits ze van enig nut zijn en nageleefd worden.

Nu is er dus sprake van een zwaar overdreven strenge regelgeving (zoals een vulslang die maar 1 jaar oud mag zijn :roll: ) maar diezelfde regelgeving is in , pak-em-beet, driekwart van de gevallen (EU import) doodsimpel te omzeilen.

Dat zuigt ! :wtf:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 21 apr, 2008 23:20

ah ok. klinkt inderdaad als een gevalletje slechte afstemming.
gefeli met de aankoop trouwens. 8)

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 22 apr, 2008 0:08

Ze willen niet dat als je een installatie in je auto zet dat er een oude vulslang gebruikt wordt. Als de vulslang eenmaal op zn plek ligt is er niets meer aan de hand maar ga je een vulslang gebruiken van 5 jaar oud bv en die moet je nog in alle bochten draaien/wringen bestaat de kans op scheurtjes.

Als ik nu mijn vulslang uit mn auto haal en wil deze monteren in een andere wagen moet ik de, door de tijd gevormde slang, in een andere positie drukken en dat is gewoon niet lekker voor je slang.

Vandaar die 1 jaar regeling van je slang.

zo is mij verteld ooit door een keurmeester van het rdw, ik had toen een wat te lange slang gebruikt en kreeg toen een hele preek over vulslangen

Plaats reactie