Heb al vele zoekopdrachten op dit forum uitgevoerd en al heel wat onderwerpen doorgelezen, heb er bij de Saab garage uitgebreid over gesproken en de auto heeft al 2 dagen voor onderzoek bij het gas inbouw bedrijf gestaan, maaaaarrrrrrrrr.. Het probleem is er nog steeds en we weten nog steeds niet wat de oorzaak is, misschien is er iemand met hetzelfde probleem of kennis van zaken die advies kan geven.
Ik rijdt nu al een tijdje op gas (G3 Installatie) die ik zelf in heb laten bouwen bij Boertien in Emmen. In het begin was er niets mis maar naar verloop van tijd begon de auto soms in te houden op gas (beetje stotteren, is misschien een goede omschrijging). Dit gebeurde af en toe en kon nog niet echt een patroon herkennen wanneer hij het wel deed en wanneer niet. Meestal duurde het wel een xtal kilometers (plus minus 40 a 50KM rijden) voor de problemen kwamen.
Maar in de loop der tijd (zo'n 30.000 km na de eerste verschijnselen) is het steeds erger geworden en nu doet hij het eigenlijk continu bij accelereren, bij constante snelheid niet.
Het lijkt wel dat er onder de 2000 toeren geen problemen zijn en ga je plankgas (automaat, en schakelt dan terug en gaat direct naar ongeveer 3500 a 4000 toeren) dan is er ook geen probleem en gaat hij gewoon rap naar voren
Maar geef je dus normaal gas, niet mega zacht maar gewoon dan houdt de motor in en dit blijft hij ook doen als je je voet op het gaspedaal op dezelfde positie houdt en versnelt de auto dus niet.
Accelereer je mega zacht, dan is er ook geen probleem maar schiet het totaal niet op.
Wanneer je tijdens het inhouden (stotteren), wat dus aan blijft houden als je je gaspedaal op dezelfde positie houdt, overschakeld op benzine is het probleem ineens weg en accelereert de auto dus wel.
Zoals ik al zei, begint het echt steeds erger te worden en het is al zo dat wanneer ik wil inhalen of snel even bij de stoplichten weg wil ik eerst overschakel op benzine en later als ik weer continue snelheid rijdt schakel ik weer over op gas.
Het gas inbouw bedrijf heeft de installatie doorgemeten maar heeft geen problemen gevonden, zeggen ze en bij de Saab garage weten ze ook geen raad, hebben ze geen idee?
Wie kan mij helpen om de zoektocht naar dit probleem op te lossen??
Groetjes,
Martin Ottens