Jaja... Handbak...davidjoost schreef:onze auto zit nogsteeds rond de 1 op 8,5...
Het verbruik van de 9 - 5 op gas is...
-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
Ernsth
- Donateur (2x)

-
psbb
- Donateur

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
psbb
- Donateur

Heb er nu zo'n 10 tankbeurten opzitten en haal dit toch echt. Niet met een fluwelen voet maar met een normale manier van rijden. Tenzij mijn rekenmachine defect is ......davidjoost schreef:1 op 8,5 op lpg vind ik een nette waarde hoor, voor een 9-5! Als je in de buurt van de 1 op 10 wilt komen met je volgens mij echt met een fluwelen voet rijden en met de cruise-control over provinciale wegen...
-
harrydg
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
10.6 l op 100Km is zon beetje de gewone stand hier op het SID.
Op lange vakantieritten heb ik nog geen betrouwbare waarde, want tot op heden 1x met aanhanger en 1x met dakkist op vakantie geweest. VAn de zomer heb ik meer data. Ik vind het niet tegenvallen, hij is zuiniger dan de 9000 was. Ondanks de automaat.
Op lange vakantieritten heb ik nog geen betrouwbare waarde, want tot op heden 1x met aanhanger en 1x met dakkist op vakantie geweest. VAn de zomer heb ik meer data. Ik vind het niet tegenvallen, hij is zuiniger dan de 9000 was. Ondanks de automaat.
-
sirdancelot
- Geregistreerd lid
beste allen: de SID waarde in je scherm is bij rijden op gas meestal NIET de echte waarde. Hij geeft een gunstigere waarde dan als je het berekend obv gereden KM's en de hoeveelhied LPG die je tankt. Ik zelf heb bijv meestal iets van 9,4/100 km staan terwijl ik bij tanken dan meer verbruikt blijk te hebben, meestal rond de 1 op 9.
-
Sadelrûker
- Geregistreerd lid
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Klopt exact! Dat doet mijn Prins VSi ook... 10,6 L/100 op de SID, maar 12,8 L/100 na tanken. Dit is exact het percentage (+/- 20%) dat de Aero méér verbruikt op LPG t.o.v. benzine.Sadelrûker schreef:Ik neem aan dat de SID de informatie van de benzine ECU krijgt. Daarnaast heb je bij een Vialle systeem een LPG ECU die de waarden van de benzine ECU omrekent naar de in te spuiten hoeveelheid LPG. Dus dan zou de SID een 10-15% te gunstige waarde aangeven.
-
MacGriffin
- Geregistreerd lid
SAAB 9-5 3.0 V6 automaat.
26 Apr 2008: Gemeten over 18666 km en gemiddelde buitentemp van 8C. 34 tankbeurten c.q. metingen - getankt bij dezelfde pomp van tankstation. 12% stadsverkeer en 88% snelwegverkeer. Goodyear Vector 2 rondom op 2.6 bar.
gemiddeld 8.97 km/l
standaarddeviatie 0.54
max verbruik 8.00 km/l
min verbruik 10.12 km/l
Overigens, SID geeft aan (bij elke LPG tankbeurt gereset):
gemiddeld 10.3 km/l
standaarddeviatie 0.65
26 Apr 2008: Gemeten over 18666 km en gemiddelde buitentemp van 8C. 34 tankbeurten c.q. metingen - getankt bij dezelfde pomp van tankstation. 12% stadsverkeer en 88% snelwegverkeer. Goodyear Vector 2 rondom op 2.6 bar.
gemiddeld 8.97 km/l
standaarddeviatie 0.54
max verbruik 8.00 km/l
min verbruik 10.12 km/l
Overigens, SID geeft aan (bij elke LPG tankbeurt gereset):
gemiddeld 10.3 km/l
standaarddeviatie 0.65
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Hier eender, 40km vv woonwerk op de A2, waar mogelijk cc aan en veel harder dan 110 of 130 ga ik niet. Plus wat in het dorp en voila 1:9,7. Redelijk steady in de afgelopen maanden. Maarre in Duitsland verbruikte ik toch wel wat meer....Geplaatst: Woensdag 23 Januari, 2008 13:17 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
davidjoost schreef:
1 op 8,5 op lpg vind ik een nette waarde hoor, voor een 9-5! Als je in de buurt van de 1 op 10 wilt komen met je volgens mij echt met een fluwelen voet rijden en met de cruise-control over provinciale wegen...
Heb er nu zo'n 10 tankbeurten opzitten en haal dit toch echt. Niet met een fluwelen voet maar met een normale manier van rijden. Tenzij mijn rekenmachine defect is ......
Sadelrûker
- Geregistreerd lid