Dag beste mensen,
met deze benzine prijzen, ben ik natuurlijk niet de enige maar toch.
Ik overweeg de aanschaf van een LPG installatie.
Ik heb een Saab 93 uit 1998. 220dkm op de teller. 2.0 motor
Voor de rest perfect in orde. Geen oliegebruik, geen koelvloeistof gebruik. geen blauwe rook. Niets van dit alles.
Wat denken jullie? gas erin of toch maar niet.
Ik ben zeker van plan om de auto nog vele jaren te blijven rijden.
oh ja, ik rijd ongeveer 400 km per week.
Welke installatie adviseren jullie??
Bij wie laten inbouwen? (Limburg)
Dank voor jullie reacties.
Toch nog gas ??
-
The Adder
- Geregistreerd lid
Een snel rekensommentje leert:
400 km/week -> 20000 km/jaar -> 2100 Lt LPG of 1600 Lt Euro95
Met de huidige brandstof prijzen (landelijk):
2100 Lt LPG = 1470 euro
1600 Lt Euro95 = 2700 euro
Motorrijtuigenbelasting LPG/G3 is ongeveer 230 euro meer
Met LPG/G3 kom je uit op een besparing van 1000 euro per jaar!
Kan je nog net geen installatie inbouwen maar zeker na 1.5 jaar bespaar je meer dan 1000 euro/jaar en gedurende de eerste 1.5 jaar ga je met 'plezier' naar het tankstation en je uitstoot CO2 is ook aanzienlijk lager
Inbouwen: kijk eens naar dit draadje: viewtopic.php?t=36831 (kan je via de lijst of Google Earth selecteren)
400 km/week -> 20000 km/jaar -> 2100 Lt LPG of 1600 Lt Euro95
Met de huidige brandstof prijzen (landelijk):
2100 Lt LPG = 1470 euro
1600 Lt Euro95 = 2700 euro
Motorrijtuigenbelasting LPG/G3 is ongeveer 230 euro meer
Met LPG/G3 kom je uit op een besparing van 1000 euro per jaar!
Kan je nog net geen installatie inbouwen maar zeker na 1.5 jaar bespaar je meer dan 1000 euro/jaar en gedurende de eerste 1.5 jaar ga je met 'plezier' naar het tankstation en je uitstoot CO2 is ook aanzienlijk lager
Inbouwen: kijk eens naar dit draadje: viewtopic.php?t=36831 (kan je via de lijst of Google Earth selecteren)
-
Kompasowa
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

jongens... nog ff en we rijden in onze saabs allemaal met een waterstof powerplant bovenop onze transmissie
sprak vandaag met de initiator achter Hytruck en kreeg in een half uur even een mogelijk (mooi en geruststellend) toekomstscenario voorgeschoteld.. te lang om te typen maar een heel ander beeld dan bv. http://www.lifeaftertheoilcrash.net/
voordeel: gelijk hoog koppel beschikbaar
nadeel: we zijn onze turbogorgel kwijt
on topic: 400 km per week loont idd... zeker als de auto verder in basis en conditie goed is
sprak vandaag met de initiator achter Hytruck en kreeg in een half uur even een mogelijk (mooi en geruststellend) toekomstscenario voorgeschoteld.. te lang om te typen maar een heel ander beeld dan bv. http://www.lifeaftertheoilcrash.net/
voordeel: gelijk hoog koppel beschikbaar
nadeel: we zijn onze turbogorgel kwijt
on topic: 400 km per week loont idd... zeker als de auto verder in basis en conditie goed is