LPG vragen...

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » za 31 mei, 2008 9:02

Ik heb ook een 55 liter ringtank in de estate liggen. Kan zonder problemen 320 km rijden. Mijn zuinigheidsrecord ligt op 365km. En mijn diepte punt ligt op 280 km (retourtje Brinky met grote haast). Mijn installatie (ICOM) schakelt automatisch over op benzine als de LPG op raakt.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 31 mei, 2008 18:03

Voor een estate kan eenvoudig een 67 liter ringtank geplaatst worden. Is bij mij gebeurd. Laadvloer komt dan een 2cm omhoog.
Bij mij ligt er ook een 67 l tank in de estate. Maar zonder een hogere laadvloer. Ze hebben een balkje verwijderd en boven de pomp een cirkel van 1cm diep gefreesd. Vloer is dus niet veranderd, maar wel vrolijk 450 km op een tank :lol:
Een andere tank erin zal wel wat kosten ivm de pomp. Bij inbouw kostte het echter niets extras (gewoon bij vialle een grotere tank aankruisen.

rene95
Geregistreerd lid

Bericht door rene95 » zo 01 jun, 2008 12:43

Dus het zou mogelijk moeten zijn om 300 km te rijden op 1tank lpg? Dat scheelt alweer 50 km.
Dan moet ik wel een heel stuk "in het rood rijden"... Ik zal eens kijken hoever ik kan gaan!

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 01 jun, 2008 12:55

Tubbe schreef:
Voor een estate kan eenvoudig een 67 liter ringtank geplaatst worden. Is bij mij gebeurd. Laadvloer komt dan een 2cm omhoog.
Bij mij ligt er ook een 67 l tank in de estate. Maar zonder een hogere laadvloer. Ze hebben een balkje verwijderd en boven de pomp een cirkel van 1cm diep gefreesd. Vloer is dus niet veranderd, maar wel vrolijk 450 km op een tank :lol:
Een andere tank erin zal wel wat kosten ivm de pomp. Bij inbouw kostte het echter niets extras (gewoon bij vialle een grotere tank aankruisen.
Da's niet gek. Dat gat is als ik het goed begrijp in de onderzijde van je laadvloerd, dus het plafond van de ruimte waarin de tank ligt?? Had je die optie met itschuifbatre laadvloer?
rene95 schreef:Dus het zou mogelijk moeten zijn om 300 km te rijden op 1tank lpg? Dat scheelt alweer 50 km.
Dan moet ik wel een heel stuk "in het rood rijden"... Ik zal eens kijken hoever ik kan gaan!
Wanneer je lichtje in het rood komt, maar nog in groen verandert bij accelereren, zit er altijd nog gas in de tank. Zo lang dat gebeurt kun je zeker rijden.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 01 jun, 2008 20:05

Da's niet gek. Dat gat is als ik het goed begrijp in de onderzijde van je laadvloerd, dus het plafond van de ruimte waarin de tank ligt?? Had je die optie met itschuifbatre laadvloer?
@Nel,

Ik zal binnenkort een fotootje maken. Het is inderdaad gewoon de bovenste vloerplaat. Het vak eronder is verdwenen. Vloerplaat wordt daardoor iets minder stevig, maar leunt wel op de tank, dus voorzover ik weet geen problemen. Ik heb geen uitschuifvloer. Denk dat het met die vloer lastiger is, voorzover ik weet ligt die wat dieper (met de ophangpunten).
rene95 schreef:
Dus het zou mogelijk moeten zijn om 300 km te rijden op 1tank lpg? Dat scheelt alweer 50 km.

Wanneer je lichtje in het rood komt, maar nog in groen verandert bij accelereren, zit er altijd nog gas in de tank. Zo lang dat gebeurt kun je zeker rijden.
@rene:
Met betrekking tot de inhoud van de tank: de ledjes geven alle vijf een evenredig deel van de tankinhoud weer. Bij mij is dat ongeveer honderd km per ledje. Dat betekent dat je echt nog een eind kunt rijden op je rode led voordat je pomp in de gevarenzone komt. Maar ik houd waar mogelijk dit wel in de gaten en tank na het verdwijnen van de groene golf snel.

Je kunt het natuurlijk even uitrekenen. Plusminus 80 % vulling van je tankinhoud delen door het gem. verbruik (om en nabij 1 op 10 of iets beroerder) geeft een aardige indruk. En dan bij een volle tank eens controleren of de lampjes uitgaan op het door jou berekende moment!
Its a easy. Op lange reizen rij je gewoon wat langer door. Zoveel kwaad kan het niet om een eindje in het rood te zitten, volgens mij.
Groeten

rene95
Geregistreerd lid

Bericht door rene95 » wo 04 jun, 2008 10:44

Allen bedankt!! :applause:

rene95
Geregistreerd lid

nog steeds...

Bericht door rene95 » ma 07 jul, 2008 10:55

Hallo allen,

Ik heb nu nog steeds dezelfde problemen met het branden van het lampje! Ik ga volgende week voor de vijfde keer teug om alles na te laten kijken.
De garage heeft twee keer een nieuwe DI geplaatst.

Ik denk dat ik mijn geld maar moet terugvragen en een andere auto moet kopen.....

De 95 heeft trouwens ook een leuke olie lekkage die de garage niet kan vinden. De koppaking en allerlei keerringen zijn al vervangen!

Plaats reactie