Tartarini

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Azul
Geregistreerd lid

Tartarini

Bericht door Azul » di 15 jul, 2008 19:49

Heren,
Binnenkort ga ik ook aan het gas. Ik heb een 900i (1983) met K-jetronic injectie (mechanische injectie). Daarom een prijsopgave gedaan bij Bazuin in Winschoten. Ze kunnen een Tartarini gasinstallatie leveren. Ik had nog nooit van dit merk gehoord. Wie heeft hiermee ervaring?
Welk merk gasinstallaties kunnen er nog meer voor een auto van 25 jaar geleverd worden? Ik hoef niet persé de goedkoopste installatie. Betrouwbaarheid is voor mij ook belangrijk!

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 15 jul, 2008 19:59

Tartarini, dat klinkt mij bekend in de oren. Ik heb eens een installatie van dat merk in mijn lancia thema gehad. Mij zijn geen goede indrukken bijgebleven van die installatie, noch van de inbouwer ervan, die tevens groothandelaar/importeur voor dat merk in nederland is.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 15 jul, 2008 20:12

er zijn diverse merken die goed zijn.

vialle
AG
omvl

Hit zit hem meer in de manier van hoe ze de K-jetronic hoeveelheidsklep manipuleren (lees omhoog houden) op lpg.

Verder is het vrij simpel, verdamper, mengstuk, een tijdrelais, tank, wat leidingen..etc.

het is wel van groot belang dat die klep van de k-jet ophoog komt te staan op lpg.

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » di 15 jul, 2008 20:18

Tartarini is een bekend Italiaans merk. Net zo als Landi Renzo, OMVL, BRC en Lovato.

Uit Nederland komen alleen nog Vialle, Prins (met Japanse gas injectoren) en TeleflexGFI (AG Autogas, Koltec, Necam)

Azul
Geregistreerd lid

Bericht door Azul » di 15 jul, 2008 20:37

Dag Bas,

Waarschijnlijk heb je wel een Bentley. Op pagina 240-2 van de 8v Bentley staat een schema. Is het de Fuel distributor control plunger die je bedoelt? Op wat voor manieren kun je hem dan manipuleren?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 15 jul, 2008 20:43

ik heb geen boek bij de hand.

het komt er op neer dat de klep die hieronder afgebeeld is omhoog moet staan.

Afbeelding

er zijn meerdere manieren voor om die klep omhoog te houden.

Azul
Geregistreerd lid

Bericht door Azul » di 15 jul, 2008 20:47

Duidelijk!

Dank je Bas. Goede vakantie.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 15 jul, 2008 20:51

en die klepbediening dient mechanisch omhoog gedrukt te worden door een of ander mechanisme.

hier is er een bezig geweest met een soort van regelding.

Afbeelding

http://myweb.tiscali.co.uk/tshargrave/lpg/volvo740.htm

Dank

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Tartarini

Bericht door 72sonett3 » di 15 jul, 2008 20:58

Azul schreef:Welk merk gasinstallaties kunnen er nog meer voor een auto van 25 jaar geleverd worden?
Heb je gevraagd bij Olijve in Assen? Staat goed bekend.

9000gra
Donateur
Donateur

Re: Tartarini

Bericht door 9000gra » wo 16 jul, 2008 9:08

Azul schreef:Heren,
Binnenkort ga ik ook aan het gas. Ik heb een 900i (1983) met K-jetronic injectie (mechanische injectie). Daarom een prijsopgave gedaan bij Bazuin in Winschoten. Ze kunnen een Tartarini gasinstallatie leveren. Ik had nog nooit van dit merk gehoord. Wie heeft hiermee ervaring?
Welk merk gasinstallaties kunnen er nog meer voor een auto van 25 jaar geleverd worden? Ik hoef niet persé de goedkoopste installatie. Betrouwbaarheid is voor mij ook belangrijk!
Tartarine destijds bij Schouten Heerenveen laten inbouwen
in de 900C classic. 100.000 km. probleemloos gereden!

gr.
rené

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 16 jul, 2008 9:14

baszwolle schreef:er zijn meerdere manieren voor om die klep omhoog te houden.
je kunt die schuif er toch ook gewoon uithalen? Staat mij bij dat dit veel gedaan wordt/werd

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 16 jul, 2008 11:24

Maar dan rijd je op benzine meteen geen meter meer. .. toch?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 16 jul, 2008 20:13

ja schijf eruit is de oplossing alleen loopt ie dan niet meer op benzine.

Plaats reactie