Overweeg LPG, toch nog wat vragen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
John
Geregistreerd lid

Re: Overweeg LPG, toch nog wat vragen

Bericht door John » di 29 jul, 2008 21:28

Jaap900i schreef:
jev schreef: Ja maar dan heeft je auto ook een waarde stijging t.o.v. de benzine drinkende broeders ;)(als het goed is haha)
Je bedoelt minder waardedaling? :idea:
Gisteren een rekensommetje gemaakt: i.p.v. mijn itje op 'oude' LPG koop ik een 9-5 station 2.0T op G3 voor, zeg, € 6000,=. Na vier jaar 30k per jaar heb ik (t.o.v. benzine!) de aanschafwaarde bespaard...
hmmm, wat te doen? :roll:
mijn ervaring is dat de 9-5 (althans die ik heb met de 3.0) nu niet heel erg goedkoop in onderhoud is. Met de classic 900 heb ik tot nu toe (3 stuks) eigenlijk geen rare dingen gehad. Maar qua comfort......

jev
Geregistreerd lid

Re: Overweeg LPG, toch nog wat vragen

Bericht door jev » di 29 jul, 2008 22:43

Jaap900i schreef:
jev schreef: Ja maar dan heeft je auto ook een waarde stijging t.o.v. de benzine drinkende broeders ;)(als het goed is haha)
Je bedoelt minder waardedaling? :idea:
Gij legt mij woorden in 't toetsenbord die ik niet geschreven heb...

Het antwoord op het gewicht met LPG installatie is inmiddels bekend: 1351 kilo. Darned, dat is net in een nieuwe schaal, dat scheelt weer een hoop centjes :cry: .

Nouja, morgen nog maar eens naar GasFX bellen... twijfel - twijfel :?

tedk
Geregistreerd lid

Bericht door tedk » wo 30 jul, 2008 10:00

John schreef:Met jouw km's per jaar zou ik mooi op benzine blijven rijden. Ik rijd ongeveer 50.000/jr en heb mijn Vialle installatie (9-5 3.0 v6) laten verwijderen (4 gaspompen defect in 160.000 km, waarvan er wel 2 onder garantie zijn vervangen) en ik rijd dus weer op benzine.

Ik zit juist te twijfelen of ik mn Griffin op gas laat zetten...
Maar Vialle valt dus nu af als optie, aangezien deze toch erg onbetrouwbaar is door de pompen.

Ik merk qua rij-eigenschappen niet echt een verschil. Wel een verschil:
- betaal nu minder belasting (lichter)
- kan nu ongeveer 700 km op een tank... (ik moest eerder iedere dag tanken)
- die vol wel veel duurder is....
(euro98=1.72, LPG=.067 waar ik woon, dus scheelt €0,103 /km)
- per km rijd ik nu dus wel duurder maar betrouwbaarheid heeft voor mij zwaarder gewogen dan kosten / km
- de verbruiksmeter (SID) geeft nu weer een waarde aan die klopt (geeft dus wel een waarde aan op LPG maar die klopt niet)
- Vialle heeft zelf een metertje met 4 groene en 1 rood ledje waarop je kunt zien hoeveel er nog in de gastank zit
- het reservewiel is nu weer uit het zicht verdwenen (ik had een ringtank)
- extra verbruik dat jij aangeeft was bij mij wat lager (10 tot 15%)
Wat ik echter niet begrijp is dat je dan niet naar een ander soort gasinstallatie kijkt met 50000 km/jaar
Scheelt je (als je ongeveer hetzelfde rijdt als ik...) €5000,00 per jaar aan brandstofkosten...
Kun je een leuke gasinstallatie voor kopen en die €456,00 extra wegenbelasting

Zoals ik al zei.... ik overweeg het ook
Tot nu toe kwam ik op drie goede opties voor de v6:
-Vialle
-Prins VSi
-Landi Lsi

Kennelijk moet de Vialle optie weggestreept worden

Grtz
Ted

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 30 jul, 2008 16:52

tedk schreef:Wat ik echter niet begrijp is dat je dan niet naar een ander soort gasinstallatie kijkt met 50000 km/jaar
Scheelt je (als je ongeveer hetzelfde rijdt als ik...) €5000,00 per jaar aan brandstofkosten...
Kun je een leuke gasinstallatie voor kopen en die €456,00 extra wegenbelasting

Zoals ik al zei.... ik overweeg het ook
Tot nu toe kwam ik op drie goede opties voor de v6:
-Vialle
-Prins VSi
-Landi Lsi

Kennelijk moet de Vialle optie weggestreept worden

Grtz
Ted
Mbt Vialle: er zijn ook mensen die goede ervaringen hebben, maar ik in ieder geval niet. Landi heeft geen typegoedkeuring in NL (dus geen G3).

Het scheelt mij iets van 3500 euro per jaar aan brandstof. Ik rijd niet meer enkele jaren met die auto en heb het vertrouwen in 'aftermarket spul' verloren.

tedk
Geregistreerd lid

Bericht door tedk » wo 30 jul, 2008 17:38

okeej

Bedankt voor je reactie en informatie in ieder geval :D

Grtz
Ted

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 31 jul, 2008 10:48

even wat betreft die Landi-installatie: bij mij wordt die er deze week ingebouwd ( LSI) en ik krijg gewoon G3 op mijn kenteken

tedk
Geregistreerd lid

Bericht door tedk » do 31 jul, 2008 10:59

Das goed nieuws, heb ik in ieder geval nog een alternatief:D

Kun je me vertellen waar je dit laat doen?

Thnx

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 31 jul, 2008 11:09

Bij HPO in Middelbeers. Sympathieke en kundige gast. Kosten 1950 all in en twee jaar garantie

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » do 31 jul, 2008 11:15

Gas is gewoon de beter optie.

en het voordeel van Vialle is het LPI systeem wat moderner, zuiniger en minder krachtverlies oplevert.

Plaats reactie