Landi LSI tankopties?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Landi LSI tankopties?

Bericht door Guido900T » wo 23 jul, 2008 20:26

beste forummers,

Volgende week gaat er een landi LSI installatie in! (900 2.0 i cabrio uit 96).

Ik heb lang nagedacht over Vialle maar na een uitgebreide speurtocht op diverse internetfora ( Volvo 850 forum is ook erg goed) zie ik daar vanaf ( pompen/ injectoren en after sales verhaal)

Voor de Landi wil ik kiezen voor de verzonken tankinbouw. Ik vraag me nu af hoe groot de tank is die erin kan. Nu past er al een 16 inch wiel met band in in waardoor de laadvloer wel wat omhoog komt.

* Iemand een idee van een optimale tank grootte? ( wil zo veel mogelijk ruimte overhouden maar niet te vaak aan de pomp staan)

+> Kostenaspect: Wat is het gewicht van een lpg installatie? (Ledig gewicht van mijn Saab is nu 1335 kg. Als het ff kan wil ik onder de 1450 kg blijven.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » zo 27 jul, 2008 21:02

hmm open deurvraag blijkbaar :D

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » di 29 jul, 2008 11:40

Hoi Guido,

Lijkt me dat de tankinhoud voor in de reservewielbak niet afwijkt van de opgegeven maten hier voor o.a. vialle systemen. Dit betekent voor je 900 ws een 57 liter tank (meer netto inhoud dan bij Vialle ivm ontbreken ingebouwde pomp), zonder dat je vloer omhoog komt.

Voor een totale installatie worden volgens mij standaard gewichten toegerekend voor de kentekenregistratie. Deel geldt voor de installatie en deel voor (deels) gevuld zijn van de tank. In de praktijk betekent dat circa 40 tot 55 kg erbij op je kenteken. Je zal dus niet boven de 1400 kg op kenteken uitkomen.

Robke
Geregistreerd lid

Bericht door Robke » di 29 jul, 2008 17:59

Ik heb onlangs gehoord, ik weet dus absoluut niet of het waar is, dat het gewicht van de lpg wat in de tank kan bij het kentekengewicht op wordt geteld.
Als je dus bijvoorbeeld een 60 liter tank hebt, wordt het gewicht van 48 liter lpg erbij opgeteld.

Zoals ik al zei heb ik het ook maar gehoord, dus of het daadwerkelijk zo is kan ik niet zeggen.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 31 jul, 2008 10:52

hoi allen, dank voor de antwoorden. Er komt een 60L tank in heb ik besloten

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » do 31 jul, 2008 13:21

Robke schreef:Ik heb onlangs gehoord, ik weet dus absoluut niet of het waar is, dat het gewicht van de lpg wat in de tank kan bij het kentekengewicht op wordt geteld.
Inmiddels maar eens met GasFX gebeld en daarna met een inbouwstation. Nieuwe gewicht van de wagen wordt kentekengewicht + 0,8 x inhoud LPG tank inderdaad. Voor een 52 liter tank is dat dan 41,6 kilo => mijn 9-3 zou dan van 1310 naar 1351,6 kilo gaan en dat is net een nieuwe trede in de belasting :( . Een kleinere tank kan ook (47 liter wordt dat dan, meerprijs van 50 euro :!: ), dan blijft'ie er net onder (maar sjees, 47 liter x .8 = 37,6 liter bruikbaar; dan rij je bijna van pomp naar pomp :roll: ).

Ik vind er toch wel veel nadelen aan zitten. Lelijk kastje er bij, 't ding schakelt niet automagisch over naar benzine als de LPG tank leeg is, bodem komt zelfs bij de 52 liter tank al een paar cm omhoog. Mjah, ik ga maar eens op zoek naar een andere auto denk ik.

Plaats reactie