inbouwen van lpg in een 900 ng 2.3 aut.

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
PARA
Geregistreerd lid

inbouwen van lpg in een 900 ng 2.3 aut.

Bericht door PARA » zo 13 jul, 2008 20:06

Hallo eenieder,
ik ben van plan om de saab te voorzien van een lpg installatie g-3, en heb al een en ander gelezen omtrent dit maar ben er nog niet uit.
de saab heeft nog maar 133000 op de teller staan en voorkeur gaat uit naar de lpi installatie van vialle, maar wat is nu precies de redenen van een flaslube :oops: en is dit noodzakelijk bij de mijne?
hier in duitsland adviseren ze een ander merk..Landi Renzo,

alvast bedankt voor het meedenken, grtz peter.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 13 jul, 2008 20:58

nee flashlube is niet noodzakelijk. Een 900ng cylinderkop is lpg proof.

Verder heb je geen turbo dus is ook Vialle/PrinsVSI geen noodzaak. Ik zou een andere installatie van bv Prins of Landi monteren. Storingen of defecten aan Vialle zijn schreeuwend duur, ik wil nooit zo'n installatie weer tenzij het een turbo zou zijn.

PARA
Geregistreerd lid

Bericht door PARA » zo 13 jul, 2008 23:42

Bedankt voor je snelle antwoord :D , dus een vialle niet noodzakelijk, blij van.. :wink: had ook al gelezen van die dure rep. Laat me dan wel goed voorlichten welke als beste uit de tuv te voorschijn komt, is n.l noodzakelijk hier he, die keuringen, denk dan toch aan Landi Renzo
heb wel gekozen voor een 67 liter ringtank, alleen waar de opening moet komen is nog twijfel, zelf denk ik ergens bij de achterbumper rechts. 8) .

grtz peter.

binnenkort 900 ng 2.3 aut. met lpg installatie. :green_many:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 13 jul, 2008 23:47

Bovendien is G3 iets specifiek voor de NL markt, het geeft namelijk een extra belsatingvoordeel t.o.v. niet G3 gecertificeerde installaties. Maar als de belastingvoordeel in duitsland niet geldt, heeft het geen enkele zin. Zoals ook in België, waar dat verschil er niet is.

Hoe werkt het in dld met wegenbelasting? Is die ook hoger, of is het hetzelfde? Dan zou ik er helemaal geen dag over tijffelen, en gas gaan rijden, zeker als je kort aan de grens woont.

PARA
Geregistreerd lid

Bericht door PARA » zo 13 jul, 2008 23:54

nelfrikandel schreef:Bovendien is G3 iets specifiek voor de NL markt, het geeft namelijk een extra belsatingvoordeel t.o.v. niet G3 gecertificeerde installaties. Maar als de belastingvoordeel in duitsland niet geldt, heeft het geen enkele zin. Zoals ook in België, waar dat verschil er niet is.

Hoe werkt het in dld met wegenbelasting? Is die ook hoger, of is het hetzelfde? Dan zou ik er helemaal geen dag over tijffelen, en gas gaan rijden, zeker als je kort aan de grens woont.
Duitsland kent 2 belasting tarieven, je hebt n.l benzine of diesel motoren en aangezien het rijden op lpg een otto(benzine) motor is komt er geen verhoging what so ever... :D bij, in mijn geval blijft het dus bij een 2290 cc motor (otto) en betaal ik slechts 186 euro..........per jaar

:oops:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 14 jul, 2008 0:02

Welkom Para.

Misschien is dit interessant voor je http://www.motor-talk.de/forum/gaskraftstoffe-b450.html

Maar misschien ook niet....Je kan in NL tanken (goedkoper) en in D belasting betalen... Mazzelaar!

PARA
Geregistreerd lid

Bericht door PARA » di 15 jul, 2008 20:36

zo vandaag te horen gekregen dat het inbouwstation in D. waar ik ben geweest enkel voor mijn type saab :shock: (900 2.3 automaat)een zavoli :?: kan inbouwen, nu gaat er bij mij nix rinkelen qua merk en betrouwbaarheid, wie kent dit merk en is het een goed alternatief voor bijv. een Landi renzo die ik kan laten inbouwen in Enschede?

grtz.peter

Yackall
Geregistreerd lid

Bericht door Yackall » vr 01 aug, 2008 8:55

Ik heb een 900NG 2.3 cabrio automaat op lpg....met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: zit Vialle in.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » vr 01 aug, 2008 9:11

PARA schreef: bij, in mijn geval blijft het dus bij een 2290 cc motor (otto) en betaal ik slechts 186 euro..........per jaar

:oops:
You lucky shit.
Ik had de kans moeten nemen toen ik van mijn laatste werkgever de kans kreeg om op het hoofdkantoor te komen werken, en naar dld verhuizen. Ow, nee, toch weer niet, want die toko is net een maand gekleden in insolvenz geraakt, dan was ik nu toch up shit creeck geweest

Plaats reactie