Nadat de auto bij zonnig weer een tijd in de zon heeft gestaan, en ik wegrijd, is er geen probleem, hij schakelt vlot over op gas. Als de rit vlot gaat - snelweg of binnenwegen - ook geen probleem. Zodra ik dan veel stapvoets moet gaan rijden (file, of veel stoplichten) - slaat de gasinstallatie steeds af: Het groene lampje gaat dan weer knipperen (dus hij valt terug op benzine), en je kunt de pomp in de lpgtank in korte rukjes heftig horen opspinnen, net zoals dat bij het starten van de auto gebeurt. Als ik dan even wat vlotter kan rijden, dan wil hij nog wel eens terugspringen naar gas. Meestal duurt dit maar kort (soms minder dan een seconde), en het geknipper en gejengel begint weer. Na een minuut of 10 gaat het groene lampje gewoon helemaal uit: zie je alleen nog maar de indicatie hoeveel gas er in de tank zit, en je rijdt alleen nog maar op benzine.
Vialle LPi installatie is nog geen jaar oud, volgende week afspraak bij de installateur. Ik ben er al eerder mee langsgeweest, toen hebben ze de LPE 'gereset' (wat dat ook maar inhoudt). De LPE zou iets aangegeven hebben in de trant van 'probleem met de gasdruk' (vandaar het opspinnen van de pomp). Helaas, binnen een dag gebeurde het weer.
Ze zaten erover te denken de LPE te gaan vervangen, maar ik vroeg me af of er hier iemand een betere diagnose heeft? Nogmaals: het gebeurt alleen bij warm weer & lage snelheden. In alle andere gevallen, zoals meestal in Nederland, geen problemen.
Alvast dank! Groet, Jeroen.
Vialle LPi: bij warm weer terugval op benzine
-
jldjong
- Geregistreerd lid
Vorige week is in Rijswijk de LPE vervangen - testritje daar gemaakt, kwartiertje stationair laten lopen voor de deur (dat was voorheen een garantie om hem in de fout te laten lopen): geen problemen meer. Dus redelijk gerustgesteld naar m'n werk gereden. Sindsdien redelijk wat mee gereden, ook met warm weer en alles: geen problemen tot nu toe...
Blij mee! Nu maar hopen dat het zo blijft.
Volgens de installateur had ik gewoon domme pech, want dit soort klachten hebben ze bij dit systeem (deze specifieke versie) gelukkig nooit (meer). Overigens niets dan lof voor de service en vriendelijkheid daar in Rijswijk.
Blij mee! Nu maar hopen dat het zo blijft.
Volgens de installateur had ik gewoon domme pech, want dit soort klachten hebben ze bij dit systeem (deze specifieke versie) gelukkig nooit (meer). Overigens niets dan lof voor de service en vriendelijkheid daar in Rijswijk.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
jldjong
- Geregistreerd lid