Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
-
Hanm
- Lid van verdienste
Bericht
door Hanm » wo 03 sep, 2008 16:58
Maar dat zegt nog niet alles, T7 slikt niet iedere hardware aanpassing voor zoete koek als er geen andere software mee gepaard gaat... Ik ben benieuwd naar een testrit met Tech2, bij voorkeur tijdens de problemen om te zien hoe brandstofvraag en realisatie tot elkaar verhouden. Lastig om daar zo uitspraken over te doen.
Rijd anders eens op benzine (zou ik sowieso doen tot ie daarop goed loopt) en laat de ECU resetten (weet nu ff niet zeker of een langdurige ontkoppeling van de accu voldoende is om alle adaptiewaardes op nul te zetten, al zou ik het liever met de T2 doen om te zien hoe ze nu staan), en ervaar een mogelijk verschil.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » wo 03 sep, 2008 17:24
Nee dat denk ik idd ook en wordt gestaafd door ondermeer Mesman... lpg installatie an sich zou goed moeten zijn (capaciteitstekort van 4 injectoren tbv 245 pk daargelaten)
de kat die eronder zit is nieuw... is een sportkat die bij de 3 inch BSR downpipe + 2,5 inch BSR catback geleverd wordt
Vwb de hardware aanpassingen: de Ecu Maptun stage 3 heb ik overgenomen van een mede forummer en is er door Wijlhuizen in gezet (met tech2 denk ik). Ik zou denken dat in die ECU de hardware upgrades al voorgeprogrammeerd zijn en dat het eerder andersom is... alleen een stage 3 met originele hardware zou porblemen moeten opleveren (maar misschien denk ik te simpel)
De oude ECU (192 pk) gaf overigens dezelfde problemen en dus zou je kunnen concluderen dat beide ecu's goed zijn en dat daar het probleem niet ligt
Wijlhuizen heeft foutcodes uitgelezen en het enige wat ze zagen was een probleem met de lambdasensor. Na plaatsing van een 2e in de uitlaat was dit ook verholpen
Zonder nu elke keer naar Nijmegen te willen rijden... is er iemand die met een Tech2 met mijn auto kan testrijden?
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Bericht
door baszwolle » wo 03 sep, 2008 17:49
welk ding registeert vollast? is dat de gasklepschakelaar of een of andere potmeter achter je pedaal of misschien nog de MAP-sensor..
vind wat Koert vertelt wel redelijk aannemelijk.
Gaat toch niets boven een 99 met een verdampertje he

-
Koert
- Donateur (2x)

Bericht
door Koert » wo 03 sep, 2008 18:44
Heb zelf al een paar keer t idee gehad dat ie teveel mengsel had (tegen verzuipen aan). Auto houdt op constante snelheden ook wat in alsof de auto aan een elastieken koord rijdt die soms wat inveert... kan het niet verklaren maar denk wel dat t ermee te maken heeft
Dit is niet normaal. Heeft hij 1 of 2 lambdasensoren? In dat geval, welke van de 2 is vervangen? In principe wordt de lambdasensor vóór katalysator gebruikt voor het daadwerkelijk regelen van je mengsel, terwijl de 2e wordt gebruikt voor het controleren van de 1ste en om te checken of de katalysator nog wel goed werkt.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » wo 03 sep, 2008 19:33
geen idee... er is er eentje bijgeplaatst... waar die zit weet ik niet. Ik ga ervan uit dat de andere (originele) nog gewoon goed was... zal morgen navraag doen over precies hoe en wat
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » wo 03 sep, 2008 23:47
trouwens, nog een puntje wat me bevreemdt... bij koud weer en/of koude motor lijkt ie meer peekaas te hebben dan bij warme motor. Koud weer snap ik... koude motor niet... kan dit ergens op duiden?
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Bericht
door baszwolle » wo 03 sep, 2008 23:52
turbo nog koud, buizen nog koud, inlaatspruitstuk nog koud....helpt wel voor koele lucht je cilinders in te krijgen.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » wo 03 sep, 2008 23:53
koude lucht is meer vermogen, maar ik begin nu nog meer aan de luchtmassameter te denken. Als die defect is maar in tolerantie blijft geeft die geen of af en toe een foutmelding. Ik heb schijnbaar al weken met een slechte gereden die ging tijdens de limburgrit dood. Had na vervanging merkbaar meer vermogen en lampie ging een paar tellen na starten weer uit.