zoektocht naar gas in 900 classic turbo (...halverwege?)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
ss50marc
Donateur
Donateur

Bericht door ss50marc » zo 17 aug, 2008 9:48

nou hier even een update:

gisteren naar de gasman geweest en kon meteen weer terug...

onderstaand verhaal is een samenvatting van wat mij verteld werd, hoeft dus niet de absolute waarheid te zijn maar het klinkt plausibel.

probleem is het inspuitsignaal. Het is wel een bloksponningsignaal wat wordt afgegeven aan de injectoren maar bevat geen 'inspuitduurinformatie', slechts het tijdstip van inspuiting. De inspuitduur wordt namelijk gevarieerd door de stroom te varieeren. De huidige sequentiele systemen kunnen daar niets mee en zien alleen het inspuittijdstip varieren. Theoretisch zou je dus een schakelijk kunnen maken die de inspuitduur leesbaar kan maken...

de werking komt overeen met de vroegere mono-point-systemen, het systeem in mijn auto zou je dus kunnen zien als 4 mono-point-systemen. Nu bestaan er dus gasinstallaties voor auto's met mono-point-systemen (Landi IGS, BRC sequent). Hierbij wordt het kenveld nieuw geprogrammeerd voor de injector (bij mijn systeem dus 4x).

...aldus de gasman

dus nu maar opzoek naar een inbouwer die:
1. deze systemen nog inbouwt (ouderwets)
2. onderdelen kan bestelen
3. verstand van zaken heeft :roll:
4. en een beetje in de buurt zit

heb het idee dat inbouwer 1 ook te laat achter dit probleem kwam en toen de (inmiddels opgeloste) olielekkage als reden opgaf om niet in te bouwen, maargoed dat is slechts speculatie...

ik ga van de week eens met AGIT bellen om te horen of die me verder kunnen helpen, hou jullie op de hoogte:)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 17 aug, 2008 9:51

ss50marc schreef:gisteren naar de gasman geweest en kon meteen weer terug...
Nou zeg, ik heb je niet gezien of ontmoet en ik zou je ook niet gelijk weer weg laten gaan, dus je bent bij een
andere gasman geweest?? :roll: :wink:

ss50marc
Donateur
Donateur

Bericht door ss50marc » zo 17 aug, 2008 10:14

moet haast wel, deze had er ook verstand van :wink:

ss50marc
Donateur
Donateur

Bericht door ss50marc » wo 20 aug, 2008 17:07

zojuist met AGIT gebeld: die leveren desbetreffende systemen niet meer, en willen ook geen verdampersysteem inbouwen (ook niet mijn favoriet). Op aanraden van AGIT met Van der Helm gebeld, probleem uitgelegt maar die doet ook deze systemen niet meer.

ik denk dat het moeilijk gaat worden:(

ss50marc
Donateur
Donateur

Bericht door ss50marc » za 23 aug, 2008 14:36

kan iemand bevestigen of het hier om het issue 'laagohmige' en 'hoogohmige' injectoren gaat? Dan zou bv een 900 fpt geen probleem hoeven zijn....

(wil perse 900, turbo, gas, duits kenteken... :evil: )

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » za 23 aug, 2008 15:05

Als je Bosch hebt, zijn het hoog-ohmige injectoren... (16Ω) Met Lucas is het laag-ohmig.

ss50marc
Donateur
Donateur

Bericht door ss50marc » za 23 aug, 2008 15:09

ok thanks, heb lucas met (bosch) injectoren, dus in dat geval dus laagohming...

blijft de vraag of dat de directe relatie is met het 'inspuitduursignaal' wat mist

ss50marc
Donateur
Donateur

Bericht door ss50marc » di 09 sep, 2008 21:10

nou ik ben dat hele gezeik met lucas op gas dus even zat...en heb nu een 9000 gekocht waar gas in komt (zie ook onder 9000)

maar....heb de hoop nog niet opgegeven dus nog even geen slotje:)

Plaats reactie