lpg tank
-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Hulde voor de knutselinzet maar het ziet er niet echt goedgekeurd uit en dat zou het zo gauw als je de openbare weg opgaat wel moeten zijn.
Bij een technische controle is het niet te hopen dat je op weg naar vakantie bent. Zo'n campinggasslang en die bijpassende witte kit vallen al vanaf een afstand op, dan hoef er geen verstand van te hebben.
Ook bij de APK zal dit tot afkeur leiden.
Ook denk ik dat bij calamiteiten de verzekering de handen er snel vanaf haalt.
Belastingtechnisch zal het hoogstens voor het gewicht wat uit kunnen maken, je betaalt al het hoge dieseltarief.
Natuurlijk heb je aan het bovenstaande allemaal al gedacht...
Cornell
Bij een technische controle is het niet te hopen dat je op weg naar vakantie bent. Zo'n campinggasslang en die bijpassende witte kit vallen al vanaf een afstand op, dan hoef er geen verstand van te hebben.
Ook bij de APK zal dit tot afkeur leiden.
Ook denk ik dat bij calamiteiten de verzekering de handen er snel vanaf haalt.
Belastingtechnisch zal het hoogstens voor het gewicht wat uit kunnen maken, je betaalt al het hoge dieseltarief.
Natuurlijk heb je aan het bovenstaande allemaal al gedacht...
Cornell
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
is de compressie niet wat te hoog bij een diesel? pingelen.
lpg kan meer aan qua compressie maar van 10:1 naar ehm, wat doet een diesel? 18:1?
en hoe regel je bij de oude diesel je gaspedaal als deze op lpg draait? normaal geef je gas op de brandstofpomp, en bij deze op lpg? extra gasklep maken?
en damp ontrekken aan een lpg tank, was het niet zo dat als je teveel afneemt de tank dan bevriest?
lpg kan meer aan qua compressie maar van 10:1 naar ehm, wat doet een diesel? 18:1?
en hoe regel je bij de oude diesel je gaspedaal als deze op lpg draait? normaal geef je gas op de brandstofpomp, en bij deze op lpg? extra gasklep maken?
en damp ontrekken aan een lpg tank, was het niet zo dat als je teveel afneemt de tank dan bevriest?
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Voor bijmenging in kleine percentages schijnt het geschikt te zijn, ook ondanks dat de compressieverhouding veel hoger is.
De LPG damp wordt gewoon met de luchtstroom meegenomen.
Lijkt me allemaal wel goed te gaan wanneer en gas gegeven wordt maar bij afremmen op de motor lijkt me dat je iets nodig hebt om te smoren anders krijg je iets van "decellerationknock" en waarschijnlijk ook terugslag want ondanks de afwezigheid van ingespoten diesel, de hoge compressie en dito warmteontwikkeling zorgen voor een vroegtijdige verbranding van het mengsel. (zou die klep tussen de gasslang en de zwarte slang daarvoor zijn
?)
Idd is voor het verdampen van LPG warmte nodig en die kan een tank moeilijk aan de omgeving onttrekken door het ontbreken van veel nuttig omgevingsoppervlak en een warmtewisselaar zoals in een verdamper.
Al snel zal je dan ook geen gastoevoer hebben bij zo'n constructie.
Zo'n tank op de kop monteren is sowieso tricky want de 80% vulling zal bij drukoverschrijding slechts vloeibaar gas eruit drukken.
Cornell
De LPG damp wordt gewoon met de luchtstroom meegenomen.
Lijkt me allemaal wel goed te gaan wanneer en gas gegeven wordt maar bij afremmen op de motor lijkt me dat je iets nodig hebt om te smoren anders krijg je iets van "decellerationknock" en waarschijnlijk ook terugslag want ondanks de afwezigheid van ingespoten diesel, de hoge compressie en dito warmteontwikkeling zorgen voor een vroegtijdige verbranding van het mengsel. (zou die klep tussen de gasslang en de zwarte slang daarvoor zijn
Idd is voor het verdampen van LPG warmte nodig en die kan een tank moeilijk aan de omgeving onttrekken door het ontbreken van veel nuttig omgevingsoppervlak en een warmtewisselaar zoals in een verdamper.
Al snel zal je dan ook geen gastoevoer hebben bij zo'n constructie.
Zo'n tank op de kop monteren is sowieso tricky want de 80% vulling zal bij drukoverschrijding slechts vloeibaar gas eruit drukken.
Cornell
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Sapphire
- Donateur (7x)

-
utan
- Geregistreerd lid
-
vincde
- Geregistreerd lid
Ehhhh ik dacht dat een diesel zuinig reed. vind het een behoorlijke zuiplap moet ik zeggen. Of reed hij veel duurder?willeme 1 schreef:gisteren naar scheveningen geweest
31,9 liter diesel en 6,4 liter lpg op 380 km
das een aardige besparing tegenover voorheen
In je verhaal had je het over 10% gas, dit lijkt meer op 20% gas.
Vind het een leuk/intressant project waar ik toch wat meer van had verwacht. Zeker op het gebied van verbruik.
gr Vincent
-
vincde
- Geregistreerd lid