Kan dit?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Jacco K.
Geregistreerd lid

Kan dit?

Bericht door Jacco K. » vr 14 nov, 2008 11:38

Kan een auto op LPG zowel op benzine als op LPG gelijk lopen?
Ik heb namelijk de indruk dat hij zowel op gas als op benzine draait.
Ik moet nl wel erg snel benzine tanken.
Tevens als ik een lange rit heb gemaakt en kom van een afrit dan trilt de motor en knippert het CE-lampje.
Als ik dan naar benzine overschakel en dan weer naar gas is het over.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar ben op LPG gebied een leek wat dat betreft.

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » vr 14 nov, 2008 19:12

Hallo,

wat voor LPG installatie heb je?
En ja het kan dat er ook wat benzine mee komt, dan zal de benzine afsluiter niet goed zijn. Maar wat is veel benzine verbruik? Schakelt hij wel tijdig over van gas naar benzine?

gr Vincent

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » vr 14 nov, 2008 19:32

Er zit een Vialle-systeem in.
Hij schakeld wel snel over naar gas.
Ik vul de benzinetank altijd halfvol af. En rijdt daar gemiddeld 2 maanden mee.
Het kan misschien wel zijn naarmate het buiten frisser wordt dat hij iets langer op benzine rijdt.

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » vr 14 nov, 2008 20:15

Ja als het buiten kouder is zal hij langer op benzine rijden. bij mij is schakeld hij na 500 meter al om. Ik doe met een volle tank iets van 10000Km Dus zeg een halve tank 5000 km dat zou bij mij net 2 maanden zijn. Geen idee wat de "norm" is. Dat trillen en motorlampje denk ik dat komt van een slecht sluitende gasinjector. Start hij goed? Wat je eens kan proberen is heel ligt gas houden als je een afrit af rijd. waarschijnlijk krijg je dan geen motorlampje en geen trillende motor. Als je namelijk je gas los laat stopt de onsteking een eventueel lekkende injector vult dan wel de cilinder en als er dan weer ontsteking is heb je een slecte meng verhouding in je cilinder. Laat ik zo zeggen zo gaat het bij mijn LPG installatie wel.
succes!
gr Vincent

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 14 nov, 2008 20:49

Daar is al eens een uitgebreid topic over geweest . Zelfde indicatie... ff zoeken dus!
EDIT: het zijn Deze en deze.

bert850
Geregistreerd lid

Bericht door bert850 » vr 14 nov, 2008 21:57

Als je auto op 2 brandstoffen tegelijk loopt, zal hij heel onregelmatig gaan lopen. Het is dan ook zeer gevaarlijk om mee door te rijden , met brand tot gevolg ( spreek uit ervaring).
Het is wel zo dat de lpg auto's langer op benzine blijven rijden dan vroeger, toen schakelde de brandstof na enkele seconden al over
Bert

Plaats reactie