Mijn 9000 2.3 i cse bj 1995 kmstand 535000 . Mijn gasinstallatie is een g2 van vialle met verdamper/stappenmotortje . Normaal kon ik altijd gewoon starten,dan startte hij op benzine en ging vrijwel direct over op lpg. Zonder problemen. Dat is veranderd.
Sinds dat het koude weer er is ,en ik wil starten dan loopt de motor even om daarna af te slaan.Op benzine start hij gemakkelijk en blijft de motor normaal lopen. Maar zo hoort het niet eigenlijk. Dus ik wil dat alles correct werkt.
Het lijkt dus alsof er een startvoorwaarde niet goed functioneert op lpg,na herhaaldelijk doorstarten loopt de motor wel op lpg maar heeft de motor de neiging om af te slaan zodra de koppeling bedient wordt of zodra met lage toerentallen rijdt.Ook houdt de motor dan in.
Door te starten op benzine (handmatig)en zo de motor warm te rijden, 3-4 km,en daarna op normale snelheid over te schakelen op lpg voorkom ik dat het toerental,bij koude motor dan varieert of afslaat.
Overigens is het wel zo dat met starten op benzine en op deze wijze warmrijden,de koude motor bij overschakelen lijkt te hikken,niet bij gasgeven in de versnelling!
Wie kan mij informatie verstrekken wat te doen of te vervangen?
bvd Jacques Richetti emmen drenthe
niet op normale wijze starten
-
jacques1967
- Geregistreerd lid
niet willen...
Heb de verdamper ,Vialle type f ,vervangen door een gereviseerde met nieuwe stappenmotor en afsluiters. Het viel mij op dat de ,,nieuwe,, verdamper afstelmogelijkheden heeft,en die had de oude niet. Had in eerste instantie alles hetzelfde gemaakt als in de oude situatie ,maar dan blijft de motor niet stationair lopen,dus die regelaar er maar weer opgezet,proefondervindelijk afgesteld en de auto start en rijdt weer zoals het hoort.Voor zolang als het weer duurt....