Inhouden / stotter bij accelleratie
-
Sander
- Forum Admin
Inhouden / stotter bij accelleratie
Goedemorgen,
Gisteren wilde ik snel even, voordat een andere auto mij inhaalde, een vrachtauto inhalen, begint de motor ineens in te houden / stotteren.
Alsof je bij meer dan geleidelijk optrekken vermogen mist.
Op benzine geen enkel probleem.
Mijn eerste gedachte is dat er iets met de verdamper kan zijn. Klopt dat? Zo ja wat kan er met de verdamper zijn? Deze is ruim 2 jaar oud. Is deze misschien vervuild?
Ik las ook over een gasfilter, kan deze het probleem zijn?
Het gaat om een 900NG LPT uit 1994 met een Vialle verdamper. Geen LPI.
Tank was vol.
Groet,
Sander
Gisteren wilde ik snel even, voordat een andere auto mij inhaalde, een vrachtauto inhalen, begint de motor ineens in te houden / stotteren.
Alsof je bij meer dan geleidelijk optrekken vermogen mist.
Op benzine geen enkel probleem.
Mijn eerste gedachte is dat er iets met de verdamper kan zijn. Klopt dat? Zo ja wat kan er met de verdamper zijn? Deze is ruim 2 jaar oud. Is deze misschien vervuild?
Ik las ook over een gasfilter, kan deze het probleem zijn?
Het gaat om een 900NG LPT uit 1994 met een Vialle verdamper. Geen LPI.
Tank was vol.
Groet,
Sander
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Sander
- Forum Admin
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
AH..mengstuk voor de turbo..dus geen compensatie nodig.
ams is een type van vialle, komt er op neer dat een ecu het mengsel bijregelt met dat stappenmotortje die willem1 laat zien. Bij jou zit dat ding op de verdamper tegen het brandschot aan.
ecu krijgt zn input van de lambdasonde en meen ook het gasklepschakelaartje. ook zit er een vollaststand op de ecu die het stappenmotortje geheel opent.
ams is een type van vialle, komt er op neer dat een ecu het mengsel bijregelt met dat stappenmotortje die willem1 laat zien. Bij jou zit dat ding op de verdamper tegen het brandschot aan.
ecu krijgt zn input van de lambdasonde en meen ook het gasklepschakelaartje. ook zit er een vollaststand op de ecu die het stappenmotortje geheel opent.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
zeg dat niet te snel met die regelschroef, het kan erin gezet zijn om de maximale gastoevoer vast te zetten en dat de stappenmotor alleen maar wat regelt onderin. gezien de verdamper is het ook geen AMS versie maar een gewone handmatig regelbare.
ik heb hier nog wel foto's van een soort gelijk systeem, origineel aangebracht die ook deze verdamper heeft met vollastschroef en stappenmotor.
ik heb hier nog wel foto's van een soort gelijk systeem, origineel aangebracht die ook deze verdamper heeft met vollastschroef en stappenmotor.
-
Sander
- Forum Admin
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
die vollastschroef zit er al vanaf den beginne in...
stappenmotortje regelt idd supersnel maar dubbelop zie je bij deze knutsel lpg installaties, blijft iets raars, mengen voor de turbo, een verdamper met co en overname instelbaarheid en dan toch met stappenmotor, niet geheel zoals vialle het bedoelt heeft.
stappenmotortje regelt idd supersnel maar dubbelop zie je bij deze knutsel lpg installaties, blijft iets raars, mengen voor de turbo, een verdamper met co en overname instelbaarheid en dan toch met stappenmotor, niet geheel zoals vialle het bedoelt heeft.
-
Sander
- Forum Admin
Een LPG-installatiebedrijf ziet me aankomen...
Benieuwd of ze al willen beginnen met een reparatie..
Zit ook een 2.0 blok in met 2.3 ECU
Lambdasonde doet volgens mij niets meer
Lang niet slecht dacht ik.
Overigens heb ik het voor het eerst gemerkt nadat er vorige week een koelslang is vervangen. Op de weg naar huis hield ie ook een keer in, maar ik dacht dat het een incident zou zijn.
Misschien kan de bouwer van deze opstelling me nog helpen?
Garantie?
Benieuwd of ze al willen beginnen met een reparatie..
Zit ook een 2.0 blok in met 2.3 ECU
Lambdasonde doet volgens mij niets meer
Verbruik was in de zomer 1 op 9,1baszwolle schreef:blijft iets raars, mengen voor de turbo, een verdamper met co en overname instelbaarheid en dan toch met stappenmotor, niet geheel zoals vialle het bedoelt heeft.
Lang niet slecht dacht ik.
Overigens heb ik het voor het eerst gemerkt nadat er vorige week een koelslang is vervangen. Op de weg naar huis hield ie ook een keer in, maar ik dacht dat het een incident zou zijn.
Misschien kan de bouwer van deze opstelling me nog helpen?
Garantie?
-
brinky
- Donateur

-
Sander
- Forum Admin
Vanmorgen bij het starten de melding dat het nivo van de koelvloeistof te laag was. Er ging ongeveer een halve liter koelvloeistof bij.
Kan dus zelfs de beste garages overkomen..
Kan dus heel goed zijn dat het koelsysteem niet goed ontlucht was.. of er is nog iets anders.
Zojuist naar werk gereden en nog wel een keer een hapering gemerkt, maar nu pas bij 140 km/u.
Ik zal alles eens goed inde gaten houden de komende tijd.
Sander
Kan dus zelfs de beste garages overkomen..
Kan dus heel goed zijn dat het koelsysteem niet goed ontlucht was.. of er is nog iets anders.
Zojuist naar werk gereden en nog wel een keer een hapering gemerkt, maar nu pas bij 140 km/u.
Ik zal alles eens goed inde gaten houden de komende tijd.
Sander
-
Gele aero
- Donateur (8x)