De procedure is dat je LPG uit bouwt en daarna langs het RDW keuringsstation. Zij controleren of het LPG er echt uit is gehaald en veranderen dan je kentekenbewijs.
Verzekering zou ik ff opbellen en melden dat je brandstof is gewijzigd. Misschien scheelt het nog een euro, maar veel zal het niet zijn.
LPG ------------> benzine
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Hoi, bij mijn weten is langsijden bij RDW keuringsstation niet nodig. (Althans in 2006 toen ik de LPG uit mijn 9000 heb verwijderd, was dat niet het geval). Laten uitbouwen en het kentekenbewijs met een begeleidend briefje naar RDW gestuurd, en twee weken later nieuw kentekenbewijs in de post. Die controle of het daadwerkelijk verwijderd is vindt met de eerstvolgende APK plaats.brinky schreef:De procedure is dat je LPG uit bouwt en daarna langs het RDW keuringsstation. Zij controleren of het LPG er echt uit is gehaald en veranderen dan je kentekenbewijs.
Verzekering zou ik ff opbellen en melden dat je brandstof is gewijzigd. Misschien scheelt het nog een euro, maar veel zal het niet zijn.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Ik heb het laten uitbouwen bij mijn vaste (merkloze) bovag garage in mijn durp, en het kosste iets van twee extra uren (tegelijk met een beurtje laten doen). Die garage is wel APK station ook, maar dat is volgens mij niet eens relevant.
Ik hoefde geen bescheiden bij te voegen, gewoon deel II op de post met een simpel begeleidend briefje was voldoende. Wel waren er specifieke vereisten aan het ontoegankelijk maken van de LPG vuldop. Wanneer die niet verwijderd kan worden, moet hij echt muurvast (bij mij met een parkertje gedaan, maar dicht-kitten doen ze ook wel eens) zodat niet iemand er onwetend nog gas in probeert te tanken...
Ik hoefde geen bescheiden bij te voegen, gewoon deel II op de post met een simpel begeleidend briefje was voldoende. Wel waren er specifieke vereisten aan het ontoegankelijk maken van de LPG vuldop. Wanneer die niet verwijderd kan worden, moet hij echt muurvast (bij mij met een parkertje gedaan, maar dicht-kitten doen ze ook wel eens) zodat niet iemand er onwetend nog gas in probeert te tanken...
-
plafundum
- Geregistreerd lid
-
plafundum
- Geregistreerd lid
Particulier uiteraard.
maar.. euh.. iets anders:
Kan je geen goede gebruikte pomp krijgen? En... een nieuwe a 700 euro... die heb je toch in 5000 km terugverdiend? De extrawegen belasting met een 9-5 op G3 is toch te verwaarlozen?
ik zou lekker blijven gassen denk ik. Heb 3 gas-auto's gehad en altijd erg genoten van die € 20 bij de pomp! Alleen dat gevoel al! (en nu heb ik een 900 FPT en gooi er gewoon super in
)
maar.. euh.. iets anders:
Kan je geen goede gebruikte pomp krijgen? En... een nieuwe a 700 euro... die heb je toch in 5000 km terugverdiend? De extrawegen belasting met een 9-5 op G3 is toch te verwaarlozen?
ik zou lekker blijven gassen denk ik. Heb 3 gas-auto's gehad en altijd erg genoten van die € 20 bij de pomp! Alleen dat gevoel al! (en nu heb ik een 900 FPT en gooi er gewoon super in
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Ik heb de mijne 2 jaar geleden laten vervangen door een gereviseerde. Kosten rond 250. Deze doet het nog steeds(80000/90000km), en maakt minder geluid dan de vorige toen ik de auto had gekocht. Pomp die hiervoor zat 150000km, en deed het nog alleen de behuizing was stuk waardoor de pomp op elke drempel tegen de tank sloeg (auto reed nog probleemloos op lpg). En het is nog eentje van eerste type.Martijn Oosterom schreef: Plus dat Vialle nog steeds geen oplossing heeft voor hun pompenprobleem.
Een nieuwe pomp zou zo weer na 100.000 km kapot kunnen gaan.
Ik heb al aardig wat lpg ervaring, ook met andere types. Ik zou altijd een lpi nemen boven eentje met de verdamper.
Ik zou zeggen gewoon gereviseerd pompje erin en rijden op lpg.