Auto ligt lager achter met LPG tank. Iets aan te doen?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
EricDH
Geregistreerd lid

Auto ligt lager achter met LPG tank. Iets aan te doen?

Bericht door EricDH » zo 01 mar, 2009 14:23

Ik heb net LPG laten inbouwen in mijn 9-3 Estate. Nu ligt hij achter duidelijk wat lager (dat wist ik uiteraard van tevoren), zeker als je ook nog het reservewiel achterin hebt liggen. Nu vind ik dat er niet zo mooi uitzien, en het zal ook wel gevolgen hebben voor de hoeveelheid bagage die je kan meenemen. Mijn vraag: is hier iets aan te doen, bijvoorbeeld door het laten monteren van andere veren of zo? En als je dat zou doen, brengt dat dan de harmonie van de wegligging niet in gevaar, omdat je dan wel wat veranderd bij de achterwielen maar niet bij de voorwielen?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 01 mar, 2009 14:24

Hulpveren/verzwaarde veren/nieuwe originele veren monteren. :idea:

EricDH
Geregistreerd lid

Bericht door EricDH » zo 01 mar, 2009 14:29

[]Bedankt voor de info. Kan ik daarvoor het best naar de dealer? En, enig idee aan wat voor bedragen ik dan moet denken?

Ik zit trouwens ook te denken om het reservewiel te vervangen door zo'n reparatiesetje. Dat zal best wat minder betrouwbaar zijn, maar scheelt wel veel ruimte natuurlijk. Het reservewiel neemt toch meer ruimte in dan ik verwachtte.....

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » zo 01 mar, 2009 14:42

het beste naar elfrink in enter. die hebben ze tweedehands. veel goedkoper.

The Adder
Geregistreerd lid

Bericht door The Adder » zo 01 mar, 2009 18:23

Er staat net een setje hulpveren op Marktplaats

Of anders hier

er is op het forum ook al het nodige over geschreven, zoek maar eens op 'hulpveren'

Ik heb vorig jaar zelf een nieuw set eronder gezet en ik kan alleen maar zeggen: doen!

suc6

EricDH
Geregistreerd lid

Bericht door EricDH » zo 01 mar, 2009 21:03

[]Bedankt voor het op weg helpen. Echter, ik ben geen klussert, dus zal ik waarschijnlijk niet echt veel hebben aan dit soort adressen. Ik heb een adres nodig waar ik ook meteen de montage kan laten doen. Of anders kan ik misschien ze ergens los kopen en dan vervolgens bij een garage laten monteren, maar ik weet niet of dat gaat lukken.....

Plaats reactie