LPG en Flashlube in een Saab....

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » zo 27 jul, 2008 15:29

Update van de aansluiting en de foto's in de eerste post.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » di 29 jul, 2008 11:56

iemand al het nieuwe systeem van flashlube laten installeren? Begreep vorig jaar dat er in plaats van het vacuumsysteem (niet ideaal bij turbos) nu ook een injectiesysteem op de markt is/zou komen. Hiermee wordt tevens het soms wat minder nauwkeurig instellen van de doorstroomsnelheid ondervangen.

Ervaringen? Zowel rijden als inbouw/kosten?

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » za 07 mar, 2009 13:01

Schopje... Nog iemand fotookes ter lering?
Ik zoek nog steeds de optimale aansluiting!

hj-kugel
Geregistreerd lid

Bericht door hj-kugel » ma 09 mar, 2009 23:28

Ik heb elders ook al even gereageerd, maar sinds vandaag ben ik ook in bezit van het Flash-lube systeem. Zelf geinstalleerd na een bezoekje aan Visser LPG inbouw in Leeuwarden. Hij heeft me uitgelegd welke leiding ik het beste kon gebruiken. Het T-stuk zit wel voor het witte terugslag klepje geplaatst. Dat zou niet veel uitmaken (?!).

Binnenkort even een aantal fotos schieten, voor het album...
Al enige gebruikers ervaringen van dit systeem? (net een kop-revisie laten uitvoeren met bijna 3 ton op de teller. Na 1ton andere kleppen gemonteerd en nu dus opnieuw aan de beurt).

Tim1974
Geregistreerd lid

Bericht door Tim1974 » di 24 mar, 2009 23:05

Tubbe schreef:iemand al het nieuwe systeem van flashlube laten installeren? Begreep vorig jaar dat er in plaats van het vacuumsysteem (niet ideaal bij turbos) nu ook een injectiesysteem op de markt is/zou komen. Hiermee wordt tevens het soms wat minder nauwkeurig instellen van de doorstroomsnelheid ondervangen.

Ervaringen? Zowel rijden als inbouw/kosten?
Het systeem zou V-lube heten en lpg technieken limburg kan het inbouwen voor 350 euro inclusief. Wel wat duurder dus dat het gewone flash lube systeem.
De inbouwer zegt er het volgende over: 'Een alternatief is het V-lube systeem, deze injecteert de flash lube olie per cilinder, er is een pompje bij dat de olie onder druk gaat toevoegen.'

Ik ben sinds kort trotse bezitter van een 9.3 van 2004 met lpt en ik ben van plan om er een lpg installatie in te laten bouwen. Het zal er waarschijnlijk eentje van Vialle worden, omdat zij op dit moment een mooie korting geven. Ik overweeg om dit V-lube systeem erbij te nemen. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Is het echt zoveel beter als de gewone flash lube?

Tim

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » do 26 mar, 2009 0:07

Bubbaman schreef:Schopje... Nog iemand fotookes ter lering?
Ik zoek nog steeds de optimale aansluiting!
Heb je nog wel eens iets van Jan Huisjes gehoord?
Zover ik weet installeert Prins VSI nog steeds geen Flashlube bij de Turbomotoren.

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » do 26 mar, 2009 8:23

Ernsth schreef:Heb je nog wel eens iets van Jan Huisjes gehoord?
Zover ik weet installeert Prins VSI nog steeds geen Flashlube bij de Turbomotoren.
Nee, maar ik heb hem deze week een mail gestuurd. Binnenkort ga ik met hem aan tafel om de uitbreiding door te nemen (bruine injectoren en een dikkere toevoerleiding; 2e verdamper lijkt niet nodig).
Dan ga ik direct inspelen op de Flashlube automaat.

hj-kugel
Geregistreerd lid

Bericht door hj-kugel » do 09 apr, 2009 12:42

Hierbij de foto's van de gemonteerde Flashlube druppelaar achter het motorblok.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het T-stuk achter de Gele olie dop is de bekende vacuumslang.

Na 6000km gereden te hebben met het systeem merk ik nu zelfs wanneer het flesje leeg begint te raken. De stationaire loop van de motor is erg onrustig als er geen olie meer druppelt. ik ben vooralsnog wel een voorstander van dit systeem.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 09 apr, 2009 13:12

Zou het kunnen dat het onregelmatig lopen van de motor komt doordat er lucht wordt aangezogen als het vaatje leeg is?

hj-kugel
Geregistreerd lid

Bericht door hj-kugel » do 09 apr, 2009 14:20

Geen idee, er zit een terugslagklepje op de vacuumleiding, maar weet niet of dat werkt in dit geval.

Tijdens mijn constatering had ik het flesje niet leeg, maar simpel het kraantje even dicht gedraaid om te kijken of ik iets kon merken. Na 250km begon het niet mooi stationaire lopen en dit werdt alleen erger.
Vandaar mijn conclusie.

Plaats reactie