Benzinemeter werkt niet/slecht op LPG
-
Dennis Cavallino
- Geregistreerd lid
-
Oscar900T
- Geregistreerd lid
Ik zou hier graag even op terug komen ...baszwolle schreef:de vlotter in de tank hoeft er niet uit, er zit een metertje op de vlotter aan de buitenkant die je met twee lullige schroefjes los kan nemen. werkt via een magneet.
voor de saab 99 en 90 heb je een tankzender nodig die van 0 tot 200 ohm regelt, vaak is het er dan een van 10 tot 180 ohm. de standaard zenders zijn 10 tot 100 ohm.
ze zijn niet goedkoop, meen 25 euro voor de 10-180 ohm versies.
twee draadjes zitten eraan.
die rechter ist.
en hier is ie te bestellen.
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... len-nl.pdf
.
Voor een 900 uit 1989, welke versie qua ohm's moet ik dan hebben? Misschien zit er verschil in ...
En op welke draden moet ik dit aansluiten aan het dashboard, is dat een van die grote stekker die er achterin steekt?
En als klap op de vuurpijl, wat zou ik er nog tussen moeten zetten aan "kastje" wat zorgt dat ik de meter kan laten omschakelen? Ik doel dan meer op een onderbreker van de normale benzinevlotter ..
Overigens ligt in de auto in kwestie al wel zo'n LED-metertje, dus hoef de bedrading in principe alleen even door te trekken.
Wil hier graag eens mee aan de slag maar heb niet zo veel verstand van de electronica van de 900 ...