Het verbruik van de 900 op gas is...
-
Sander
- Forum Admin
Onze Forty haalt ook geen betere prestaties dan 1 op 7,6.
Toen het wat kouder was een paar keer getankt met de desillusie van 1 op 6,5.
We hebben eerder ook een rode 900i 16v gehad en die haalde 1 op 9 zeer regelmatig. In principe motorisch dezelfde auto als de huidige Forty.
Het kan dus wel redelijk zuinig . Maar wat nou het verschil geeft..
Als ik geweten had dat de Forty zo on zuinig reed had ik de auto nooit gekocht.. maarja dat is niet te checken tijdens een proefrit.
Sander
Toen het wat kouder was een paar keer getankt met de desillusie van 1 op 6,5.
We hebben eerder ook een rode 900i 16v gehad en die haalde 1 op 9 zeer regelmatig. In principe motorisch dezelfde auto als de huidige Forty.
Het kan dus wel redelijk zuinig . Maar wat nou het verschil geeft..
Als ik geweten had dat de Forty zo on zuinig reed had ik de auto nooit gekocht.. maarja dat is niet te checken tijdens een proefrit.
Sander
-
Pisang
- Donateur

-
Thom
- Donateur

verbruik 900
ik begrijp eigenlijk niet dat een 900 op LPG zoveel kan verbruiken. Dat moet toch aan de afstelling of staat van de verdamper liggen. Met mijn oude 2.1, die ik al niet zo zuinig vond, reed ik altijd veel zuiniger dan 1 op 8. Terwijl ik zeer stevig rijd. Mijn 99 op LPG ging ik gemiddeld richting 1 op 10 (toen reed ik nog niet zo door). De 900 2.1 automaat van mijn vriendin rijd tegen de 1 op 7,5.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik rij het meest snelweg met een gangetje van 110-130. Mij rechtervoet is misschien nog een beetje enthousiast van de "nieuwigheid" van mijn auto. Dat zal idd slijten.Pisang schreef:Zal dus liggen aan gereden trajecten en gewicht van de rechtervoet. Dit blijkt wel uit het verschil in verbruik tussen Paul99 en mij met dezelfde Forty.
Maar ik heb ook het vermoeden dat het niet perfect lopende benzinesysteem invloed heeft. Ik las in een ander topic dat de vialle computer zijn info ook van het brandstofsysteem krijgt. Ik ga binnenkort bezig om het benzinesysteem storingvrij te krijgen, om daarna te kijken of gas nog wat aangepast moet/kan worden.
-
Koert
- Donateur (2x)

-
chris-72
- Geregistreerd lid
-
maikel_tiel
- Geregistreerd lid
-
Ronnie2
- Geregistreerd lid
-
tom_goteborg
- Geregistreerd lid
Ik rijd ook 1:9/10 met mijn 900 8v carb., maar ik moet zeggen dat ik alleen sneller ben dan de gemiddelde scootermobiel en niet harder dan 110km/h rijdt.
Overigens valt mij op dat de SAABs bijna geen tellerafwijking hebben zoals de meeste auto's, de snelheid op de klok is ook de werkelijke snelheid.
Overigens valt mij op dat de SAABs bijna geen tellerafwijking hebben zoals de meeste auto's, de snelheid op de klok is ook de werkelijke snelheid.
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
de 900 T16 van ons rijd 1 op 10.. met landi Lsi. grappige was dat toen ik hem inreed hij begon te bokken bij een x aantal toeren. dat kwam doordat hij daar te arm liep. toen reed hij 1 op 12...
bijna zuiniger dan op benzine:P:D maar het verbruik gaat inderdaad heel erg omhoog bij veel gas geven en hoge snelheden..
-
strider90
- Geregistreerd lid
-
Lennart.
- Geregistreerd lid