Motor tikt 9-5 Aero

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
iwassink
Geregistreerd lid

Motor tikt 9-5 Aero

Bericht door iwassink » wo 01 jul, 2009 18:29

Sinds vandaag valt het mij op dat in de motor een tik/rateltje zit. Zodra ik gas geef gaat het tikken/ratelen ook sneller. De 9-5 Aero rijdt nog maar 12000 kilometer op LPG, dus ik vermoed dat het de koppen niet kunnen zijn.
Iemand een idee?

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » wo 01 jul, 2009 18:50

Kettingen? Klep(pen)? Multiriem? Heel veel mogelijke oorzaken meer; alles wat meedraait met de motor kan een oorzaak zijn.
Probeer iets specifieker aan te geven waar het hoofdzakelijk vandaan komt, dan kunnen we wellicht iets zinnigs roepen....

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » wo 01 jul, 2009 21:57

Je zit nu niet zenuwachtig naar het geluid van de electrische injectoren te luisteren? Die gas injectoren zijn niet bepaald stil, de Vialle's zijn nog wel rustig, maar de Prins klinken soms wat angstig zelfs. Gelukkig in de auto zelf niet te horen.

iwassink
Geregistreerd lid

Bericht door iwassink » do 02 jul, 2009 9:10

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er moest olie worden bijgevuld. Nu is het geluid praktisch weg :oops:
Het geluid kwam overigens uit de plaats waar ook de gasinjectoren zitten (bij de olie).

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 02 jul, 2009 11:39

Ik denk dat je je klepstoters hoorde... minst of geringste gebrek aan olie hoor je die eerst. Ook bij veel korte ritjes als er iets vocht in de olie kom, gaan ze vaak even tikken.

Een lange rit met schone olie doet het probleem wel oplossen.

Plaats reactie