Hallo,
Ik ben redelijk nieuw in de club.
Heb eind vorig jaar zelf een 99 uit Zweden opgehaald en heb deze opgeknapt. Auto is nu in perfecte staat.
Ik overweeg een LPG-installatie in te laten bouwen. Wat is het beste merk en heeft iemand nog nuttige suggesties
Het beste merk LPG-installatie??
-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
Azul
- Geregistreerd lid
Dag Petro,
Ik heb onlangs zelf een gasinstallatie ingebouwd en ben naar de RDW geweest voor keuring.
Op http://www.vogelsautogas.nl staan de inbouwvoorschriften. Als je deze opvolgt, dan zou het goed moeten komen. Zorg er ook voor de je de tankcertificaten hebt. Bouw alleen delen in die met een R67-01 code beginnen. Delen met een 00 code mogen niet meer. Gebruik waar nodig liever M10 dan b.v. M8 en beter dikkere sluitringen dan te dunne. Ik kreeg de indruk dat de algemen inbouwkwaliteit erg belangrijk was. Mijn CO was 5%. De keurmeester zei dat ik het toerental iets moest verhogen en het dan wel goed was. Toen ik het toerental verhoogde nam hij niet eens de moeite om het te controleren. Hij was met name geinterreseerd in:
- afstand bevestigingsbeugels
- afstand leiding uitlaat
- verbinding kabels (liefst solderen met een krimpkous)
- keurmerk
- rubbers om de leiding bij scherpe delen
- documenten
- afsluiters die moeten afvallen als je de motor uitdoet of het kabeltje eruit trekt
Suc6
Jan
Ik heb onlangs zelf een gasinstallatie ingebouwd en ben naar de RDW geweest voor keuring.
Op http://www.vogelsautogas.nl staan de inbouwvoorschriften. Als je deze opvolgt, dan zou het goed moeten komen. Zorg er ook voor de je de tankcertificaten hebt. Bouw alleen delen in die met een R67-01 code beginnen. Delen met een 00 code mogen niet meer. Gebruik waar nodig liever M10 dan b.v. M8 en beter dikkere sluitringen dan te dunne. Ik kreeg de indruk dat de algemen inbouwkwaliteit erg belangrijk was. Mijn CO was 5%. De keurmeester zei dat ik het toerental iets moest verhogen en het dan wel goed was. Toen ik het toerental verhoogde nam hij niet eens de moeite om het te controleren. Hij was met name geinterreseerd in:
- afstand bevestigingsbeugels
- afstand leiding uitlaat
- verbinding kabels (liefst solderen met een krimpkous)
- keurmerk
- rubbers om de leiding bij scherpe delen
- documenten
- afsluiters die moeten afvallen als je de motor uitdoet of het kabeltje eruit trekt
Suc6
Jan
-
geert S
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf in mijn 99 ruim een jaar (of 18000 km) geleden een Landi installatie
laten zetten, geen spijt van gehad. Met de installatie dus totaal geen
problemen gehad, wat de (weers) omstadigheden dan ook waren.
Ik heb gekozen voor een grote 80 ltr tank, slokt wel aardig wat ruimte op,
maar wel errrg fijn om een 650 km actieradius te hebben.
Als je een sedan hebt, (die blijkbaar helemaal perfect is
) dan is het mooiste om de vulopening achter de kentekenplaat te plaatsen,
zo zie je er niets van. Combi-coupe rijders zetten deze wel eens
onder de bumper,ook fraai!
Als je een B- motor hebt, zal je op den duur meer kleppen moeten stellen, of voor geharde klepzetels moeten kiezen, dat laatste heb ik gedaan toen de kop er toch af moest.
Verder loopt het echt prima op LPG! wilde dat ik dat vijf jaar eerder had gedaan
laten zetten, geen spijt van gehad. Met de installatie dus totaal geen
problemen gehad, wat de (weers) omstadigheden dan ook waren.
Ik heb gekozen voor een grote 80 ltr tank, slokt wel aardig wat ruimte op,
maar wel errrg fijn om een 650 km actieradius te hebben.
Als je een sedan hebt, (die blijkbaar helemaal perfect is
zo zie je er niets van. Combi-coupe rijders zetten deze wel eens
onder de bumper,ook fraai!
Als je een B- motor hebt, zal je op den duur meer kleppen moeten stellen, of voor geharde klepzetels moeten kiezen, dat laatste heb ik gedaan toen de kop er toch af moest.
Verder loopt het echt prima op LPG! wilde dat ik dat vijf jaar eerder had gedaan