een slechter worden de pomp geeft wel als effect dat bij stotteren vol gas geven beter gaat.
De pomp wordt aangestuurd op stand van het gaspedaal, als de lager slecht zijn loopt hij zwaarder en bij een lagere aansturing mogelijk niet helemaal goed. Door vol gas te geven stuur je hem hoger aan en gaat hij wel goed draaien. (tja eigen ervaring)
stotteren door injectoren ??
-
DDJ
- Geregistreerd lid
Zijn er eigenlijk manieren om de pomp te onderhouden en zo zijn leven te verlengen?
Ik merk nu ook al dat die van mij zo nu en dan stottert hoewel ik ook vermoed dat dit in combinatie met de cruisecontrol is. Dat heb ik nu 2 van de 3 keer gehad. Anyway, ik had dit al ingecalculeerd bij aankoop dus ben ik er niet van over de zeik. Zolang hij de vakantie nog maar even mee wil blijven werken.
Ik merk nu ook al dat die van mij zo nu en dan stottert hoewel ik ook vermoed dat dit in combinatie met de cruisecontrol is. Dat heb ik nu 2 van de 3 keer gehad. Anyway, ik had dit al ingecalculeerd bij aankoop dus ben ik er niet van over de zeik. Zolang hij de vakantie nog maar even mee wil blijven werken.
-
Menjo
- Geregistreerd lid
stotteren dat overgaat bij extra gas wijst juist op kapotte gas-pomp. Overigens kan je het horen. Vanuit de ronde LM-doos die bij je gastank zit hoor je een zachtjes tikken tgv versleten lagertje (moet je wel even je oor er op leggen). Ik heb hem laten vervangen. Nu soms nog wel eens idee dat hij op 3 pitten loopt (heeft andere oorzaak) maar even op benzine draaien helpt idd
Succes
Succes
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Met de TECH II kan de Saab-dealer gemakkelijk de overslag uitlezen op de verschillende cilinders. Als op een van je cilinders veel overslag wordt geconstateerd, heb je grote kans dat de injector op die cilinder niet meer goed functioneert. Altijd eerst nieuwe bougies en een andere DI proberen en als alles op benzine goed rijdt en je blijft problemen houden op lpg... naar de gasboer!