Hoi,
Ik heb net een vialle lpg g3 installatie laten inbouwen.
Wanneer de auto koud is duurt het starten op benzine erg lang.
Volgens de lpg boer zou dat aan de injectoren liggen?
Eind augustus krijg hij nieuwe injectoren en zou het probleem verholpen zijn.
Daarnaast schokt de auto nog wel eens bij overschakelen in de versnelling net wanneer de auto in koude toestand overschakelt van benzine naar lpg. Ligt dit ook aan de injectoren?
De auto moet ik handmatig omzetten naar benzine wanneer de lpg op is.
In mijn vorige lpg auto gebeurde dit automatisch. Overigens geen vialle.
Of is dit een dure optie of zoiets?
Daarnaast moet ik een vuladapter op de ding schroeven voordat ik kan tanken. Inbouw heeft me euro 1850 gekost met een flashlube druppelaar. Of is dit zo'n scherpe prijs dat de andere dingen er niet meer af kunnen?
Verder heb ik een leuk excel bestand gemaakt om te kijken hoe lang het duurt voordat je de installatie er weer uit hebt.
Is dat nog iets om die ergens te plaatsen en zo ja hoe moet ik dat dan doen?
ALvast bedankt voor de reacties.
LPG vialle inbouw en injectoren
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Gewoon zo (voorbeeldje van mijn administratie
):

In Excel een screenshot maken (Windows PC: ALT + PrintScreen). Dit even in een grafisch pakketje plakken, bijsnijden, opslaan als bijv, JPG of PNG en uploaden naar een plekje op het net. Dan met het IMG-tagje (zie helpfunctie BBCode links in het edit scherm van dit forum) het plaatje hier laten zien. Wordt automatisch resized, en als je er op klikt komt de ware grootte te voorschijn. Suc6!

In Excel een screenshot maken (Windows PC: ALT + PrintScreen). Dit even in een grafisch pakketje plakken, bijsnijden, opslaan als bijv, JPG of PNG en uploaden naar een plekje op het net. Dan met het IMG-tagje (zie helpfunctie BBCode links in het edit scherm van dit forum) het plaatje hier laten zien. Wordt automatisch resized, en als je er op klikt komt de ware grootte te voorschijn. Suc6!
-
christiaanjanssen
- Geregistreerd lid
Re: LPG vialle inbouw en injectoren
Ik had bij mijn vorige auto (geen Saab) eenzelfde probleem. Bleek een slechte serie injectoren te zijn (ook Vialle), maar dat probleem moet zeker al een jaar zijn opgelost. In mijn Saab heb ik oktober 2008 Vialle in laten bouwen en geen probleem geh[/color]ad met starten.veenaalt schreef:Hoi,
Ik heb net een vialle lpg g3 installatie laten inbouwen.
Wanneer de auto koud is duurt het starten op benzine erg lang.
Volgens de lpg boer zou dat aan de injectoren liggen?
Eind augustus krijg hij nieuwe injectoren en zou het probleem verholpen zijn.
Ik merk het niet als dit gebeurd. Misschien toch eens goed naar de afstelling laten kijken.veenaalt schreef:Daarnaast schokt de auto nog wel eens bij overschakelen in de versnelling net wanneer de auto in koude toestand overschakelt van benzine naar lpg. Ligt dit ook aan de injectoren?
veenaalt schreef:De auto moet ik handmatig omzetten naar benzine wanneer de lpg op is.
In mijn vorige lpg auto gebeurde dit automatisch. Overigens geen vialle.
Of is dit een dure optie of zoiets?
Daarnaast moet ik een vuladapter op de ding schroeven voordat ik kan tanken. Inbouw heeft me euro 1850 gekost met een flashlube druppelaar. Of is dit zo'n scherpe prijs dat de andere dingen er niet meer af kunnen?
Verder heb ik een leuk excel bestand gemaakt om te kijken hoe lang het duurt voordat je de installatie er weer uit hebt.
Is dat nog iets om die ergens te plaatsen en zo ja hoe moet ik dat dan doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Bubba
Ik bedoel eigenlijk dat je het bestandje ergens neerzet zodat iedereen alleen de variabelen in hoeft te voeren. Anders maar via pb.
Oja overigens verschil in verbruik benzine lpg tot nu toe 20%.
Alleen zeer korte stukjes en veel airco. Kan dus nog iets beter.
Ik weet niet of het standaard is voor Vialle?
Ik bedoel eigenlijk dat je het bestandje ergens neerzet zodat iedereen alleen de variabelen in hoeft te voeren. Anders maar via pb.
Oja overigens verschil in verbruik benzine lpg tot nu toe 20%.
Alleen zeer korte stukjes en veel airco. Kan dus nog iets beter.
Ik weet niet of het standaard is voor Vialle?
-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
everlast
- Donateur (2x)

-
Sadelrûker
- Geregistreerd lid
Dat omschakelen bij lege tank gebeurt echt
Sterker ik heb me wijs laten maken (door Mesman) dat hij overschakelt voordat de tank leeg is, zodat de pomp niet droog draait. Maar of dat waar is weet ik niet zeker.
Ik heb een paar de tank leeg gereden en overschakelen merk je nauwelijks, het valt vooral op doordat het rode niveau indicator lampje knippert.
Ik heb een Vialle van april 2008, 5 injectoren en Mechanische Flash Lube.
Sterker ik heb me wijs laten maken (door Mesman) dat hij overschakelt voordat de tank leeg is, zodat de pomp niet droog draait. Maar of dat waar is weet ik niet zeker.
Ik heb een paar de tank leeg gereden en overschakelen merk je nauwelijks, het valt vooral op doordat het rode niveau indicator lampje knippert.
Ik heb een Vialle van april 2008, 5 injectoren en Mechanische Flash Lube.
-
everlast
- Donateur (2x)

exact hetzelfde wat mesman ook tegen mij zei,maar dat droogrijden heb ik expres nooit geprobeerd ivm met dat droogvallen(zekere voor het onzekere)Sadelrûker schreef:Dat omschakelen bij lege tank gebeurt echt![]()