Gebruikte gasinstallatie laten inbouwen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
De Teng
Geregistreerd lid

Gebruikte gasinstallatie laten inbouwen

Bericht door De Teng » ma 14 sep, 2009 9:48

Hoeveel ben je dan kwijt? 400 voor de installatie zelf las ik ergens (inclusief alles..?) en het inbouwen op een voordelig adresje? Iemand die ervaringen hier mee heeft, ik hoor het graag!

We doen natuurlijk graag aan economisch rijden. Deze zou in een 900 classic eerste serie moeten komen.

maikel_tiel
Geregistreerd lid

Bericht door maikel_tiel » ma 14 sep, 2009 20:10

Dat gaat je alleen lukken bij een bevriende gasboer.
Je onderdelen moeten voldoen aan bepaalde eisen en keurmerken.
Als je een ratjetoe hebt van onderdelen dan zal geen enkele gasboer dat doen, want die verkoopt liever nieuwe spullen.

Bepaalde onderdelen mogen bij keuren ook niet ouder zijn dan een aantal jaren volgens mij.
Zelf heb ik wel de mazzel gehad, maar alleen omdat de gasboer familie is van mijn buurman, maar dat was bij hoge uitzondering.

Een nieuwe standaard installatie zou je rond de 1000 euro gaan kosten via marktplaats. 1900 euro via de reguliere handel...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 14 sep, 2009 22:02

Voor 1000 euro heb je bij Mesman in Son een nieuwe installatie in een 900 carb liggen hoor.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 14 sep, 2009 22:06

Je mag best tweedehands delen gebruiken, maar alle delen moeten een R01 opdruk hebben (afsluiters, verdamper, tank, enz). De vulslang tussen tank en vulnippel mag niet ouder zijn dan 1 jaar. Leiding onder de auto door zou ik toch ook altijd nieuw doen.

Keuren kun je bij de RDW.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 15 sep, 2009 1:07

Ah, ik bedoelde Mandigers ipv Mesman ja. Kon de lijst met LPG dealers niet meer vinden, was toch een overzicht van inbouwers ooit?

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » di 15 sep, 2009 2:14

Hebben die ook een webzijde? Kan't niet vinden via google vooralsnog.

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » wo 16 sep, 2009 9:31

Dat vond ik ergens als prijsje voor een gebruikte installatie. Uiteraard heb je'm er dan nog niet in zitten. Dat kan ik ook niet zelf. ;)

maikel_tiel
Geregistreerd lid

Bericht door maikel_tiel » wo 16 sep, 2009 21:50

brinky schreef:Je mag best tweedehands delen gebruiken, maar alle delen moeten een R01 opdruk hebben (afsluiters, verdamper, tank, enz). De vulslang tussen tank en vulnippel mag niet ouder zijn dan 1 jaar. Leiding onder de auto door zou ik toch ook altijd nieuw doen.

Keuren kun je bij de RDW.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat een normale gasboer dat niet doet.
Zou ik ook niet doen, aanmodderen met oude spullen, de ellende van anderen opknappen en er niks extra voor vangen, geen winst maken op de inkoop...
Maar het mag wel, mits het aan de eisen voldoet..

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » do 17 sep, 2009 12:19

Hij kan het zien als 'investering' voor een klant die later mogelijk weer terugkomt om iets duurders te kopen en waar hij wel winst op maakt.

Plaats reactie