Ik ben momenteel aan het kijken naar een jonge 9-5 aero (2.3 , 260 PK) uit 2008 of 2009.
Door de dealer is mij gezgd dat het beter is een dergelijke auto niet op LPG te gaan rijden.
Klopt dit of is het toch mogelijk, met wellicht aangepast motor management, op LPG te gaan rijden. Ik kies de aero voornamelijk om de uitrusting en de souplesse, niet voor de topsnelheid en flitsende acceleratie.
Saab 9-5 aero 2008/2009
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Saab 9-5 aero 2008/2009
lijkt me een beetje onzin (in die zin: alles kan, no is not an option). Probleem zal m liggen in het feit dat deze autos amper verkocht zijn en dus nog amper op lpg rijdenPH3500 schreef:Ik ben momenteel aan het kijken naar een jonge 9-5 aero (2.3 , 260 PK) uit 2008 of 2009.
Door de dealer is mij gezgd dat het beter is een dergelijke auto niet op LPG te gaan rijden.
Klopt dit of is het toch mogelijk, met wellicht aangepast motor management, op LPG te gaan rijden. Ik kies de aero voornamelijk om de uitrusting en de souplesse, niet voor de topsnelheid en flitsende acceleratie.
maar als het je niet om flitsende prestaties gaat... waarom kies je dan niet voor een volle Arc of Vector (of de recente Griffin uitvoering) zonder de 2.3T motor... bv met 2.0t of 2.3t Biopower motor
-
PH3500
- Geregistreerd lid
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Als ik me niet vergis is de ex-93 Aero van Tenfour (2.8, 6 cyl) op LPG gezet. Nu in het bezit van Martijndemunnik... Moet je maar even zoeken op het forum.
Maar zoals gezegd is er geen technische reden om het niet te doen... Men zei het van o.a. mijn Aero ook, en moet je nu zien... Getuned en nog steeds prima op LPG.
Maar zoals gezegd is er geen technische reden om het niet te doen... Men zei het van o.a. mijn Aero ook, en moet je nu zien... Getuned en nog steeds prima op LPG.