LPG verbruik, de eerste tank

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » ma 05 okt, 2009 16:09

Hee Arb, ik rij 1 op 9,16 gemiddeld met een redelijk zware voet, ongeveer tussen de 3000 en 3500 toeren, met een snelheid die dan tussen de 130 en 150 km p/u ligt. Laten we 140 als gemiddeld nemen. Ik rij véél snelweg.

Ps. even niet actief??? Wa's kebeurT?

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 12 nov, 2009 16:17

Ik was er nog wel Julius :-)

Verbruik wordt na 2 maanden niet beter. Het blijft op de 1 op 8 steken. Jammer, ik had meer verwacht van de mij via Saabforum aangeraden Prins LPG installatie. Naar mijn grote vriend bij Agit ga ik in elk geval niet terug, want dan krijg ik vast te horen dat ik de voet teveel op het gaspedaal houd o.i.d.

Na ja, een reis Enschede Den Haag kost me nog steeds een klap minder dan op benzine en daar moet ik dan maar blij mee zijn. Het rijden op LPG op zich bevalt me best.

onno2
Geregistreerd lid

LPG verbruik

Bericht door onno2 » do 12 nov, 2009 17:38

Mijn eerste tank LPG was met mijn SS Aero ook een teleurstelling. 1 op 8 bij nagenoeg alleen maar snelweg aan 120 km/u

De terugweg was ineens 1 op 10 bij 120-130 km/u en wat klein werk.

Elke keer gaf de SID 8L/100km aan

Ik neem aan dat het gemiddeld rond de 1 op 9 op gas uitkomt (stads en snelweg door elkaar). Zal het in de gaten houden.

Onno

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 12 nov, 2009 18:03

Ik rijd meestal op de snelweg en die 1 op 8 is dan wel gemiddeld. Maar wie weet wordt het nog beter. Ik tank de laatste tijd in Almelo voor 47,4 ct de liter. Das wel weer prettig :-)

kawaman
Geregistreerd lid

Bericht door kawaman » zo 15 nov, 2009 14:27

ik heb vialle witte injectoren,

0.9bar turbodruk en het gas is op... kan niet meer door de injectoren.

bovenin heb ik nog steeds 0.8bar en net genoeg gas.

samen met een koudstart injector voor wat benzine bij te spuiten boven de 0.8bar

gaat die als een tiet.

nu verbruik... tja gas kost amper 52cent...

mijn verbruik varieert van 12L/100 tot 20L/100

bij dat laatste ook nog 1L benzine. maar dat is echt rijden als een malloot... :lol:

een verbuik van 8/1 is toch niet gek... nu vialle is het verbruik altijd lager dan andere gas installatie's .. reden...

de wagen draaid altijd 15,2/1 mengsel verhouding
zelfs bij vollast draaid die niet rijker dan 14/1 lambda waarde

en ik zie bij vollast liever 12/1 lambda waarde better voor de motor en kleppen. wel meer verbruik maar ook meer vermogen.

ik heb gezien dat necam installatie dit doen, en nog andere.

(15.2/1 lambda = stociometrische. voor gas. Lambda 1)

groetjes.

Plaats reactie