Saab 9-5 Aero op Prins VSI LPG omgebouwd
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Antwoord van BSR:davidjoost schreef:De versnellingsbakverhoudingen en overbrenging blijft na tuning natuurlijk gewoon gelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat de bak 15km/uur later opschakelt.Of trok hij eerst nooit verder dan 5500tpm door en nu opeen tot 6200tpm de begrenzer in?
Ik weet niet welke toerentallen bij welke snelheid horen, maar normaal gesproken blijft het maximale (uiterste) schakelmoment bij een automaat toch gelijk - zou je denken...
Nou, dat is duidelijk, toch?BSR Svenska schreef:BSR's tuning programs are specially adapted for each type of transmission (gearbox), for automatic as well as for manual to ensure durability and best performance (acceleration) and drivability.
Automatic transmission control (geartronic, tiptronic etc) is executed by a special control unit programmed in a certain way that also works with the ECU, resulting in some differences/improvements between tuning and the original when shifting gears.
-
Ernsth
- Donateur (2x)

Dat heeft Henrik van Maptun bij mij ook gedaan, de automaat schakelt veel gelijkmatiger.
Ook is het niet meer mogelijk in een keer volgas met slippende wielen weg te rijden. De volle mep komt pas op de wielen wanneer die het vermogen op de weg kwijtkunnen.
Er is m.i. dus wel iets aangepast in de software dat ook effect heeft op de versnellingsbak. Wat precies weet ik ook niet, want je mocht niet met ze meerijden.....
Ook is het niet meer mogelijk in een keer volgas met slippende wielen weg te rijden. De volle mep komt pas op de wielen wanneer die het vermogen op de weg kwijtkunnen.
Er is m.i. dus wel iets aangepast in de software dat ook effect heeft op de versnellingsbak. Wat precies weet ik ook niet, want je mocht niet met ze meerijden.....
-
Ernsth
- Donateur (2x)

-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Een kleine opsteker voor de twijfelaars over hoeveel vermogen de bruine Keihin (Prins) injectoren aankunnen.
Ik ben nu volop met Ecoproject bezig; na het "kietelen" van de ECU tot 280-300PK/400Nm was de adaptie op LPG NAADLOOS... Op benzine kon hij het even niet meer volgen (te lage brandstofdruk).
Wel sloot de LPG-ECU de boel af na vol optrekken tot 160 en dan gas loslaten (teveel tegendruk; moet ik nog iets op verzinnen).
De configuratie dubbele verdamper en bruine injectoren voldoet dus prima! En dan heb ik nog steeds 6mm gasleidingen!
Ik ben nu volop met Ecoproject bezig; na het "kietelen" van de ECU tot 280-300PK/400Nm was de adaptie op LPG NAADLOOS... Op benzine kon hij het even niet meer volgen (te lage brandstofdruk).
Wel sloot de LPG-ECU de boel af na vol optrekken tot 160 en dan gas loslaten (teveel tegendruk; moet ik nog iets op verzinnen).
De configuratie dubbele verdamper en bruine injectoren voldoet dus prima! En dan heb ik nog steeds 6mm gasleidingen!