verlies ook benzine

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
peterpaul
Geregistreerd lid

verlies ook benzine

Bericht door peterpaul » ma 02 nov, 2009 11:57

Weet niet of t t juiste topic is maar t lijkt wel dat sinds ik een gastank in mn 99 heb deze nu ook benzine verliest.
Ik heb 2 weken geleden de benzinetank voor een kwart volgegooid en nu is de tank leeg.
Ik kan geen lekkage vinden als ik onder de auto kijk.
Heeft dit iets met de gasinstallatie te maken??
T gaat wel niet snel leeg maar toch. Als ik benzine tank wil ik dat gebruiken om ermee te rijden en niet om te zien hoe langzaam t wegloopt.
Iemand ideeen??

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » ma 02 nov, 2009 12:21

Zit er niet gewoon een automatische benzine starter op?? :wink:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 02 nov, 2009 12:21

Ik neem aan dat een LPG installatie in een 99 niet een moderne LPi is, maar een min of meer ouderwetse verdamper installatie. Start hij wel automatisch op benzine, en schakelt na een poosje over op LPG? Of doe je dat handmatig? Wanneer dat automatisch gebeurt, moet je eens kijken hoe lang dat doort. Als je de eerste 10km op benzine blijft rijden voordat je overschakelt, gaat er nogal wat doorheen...

En bij sommige gas installaties wordt de benzinetoevoer afgesloten door middel van een door een vacuum bediende afsluiter. Als het slangetje daarvan los schiet, loopt hij op beiden, maar dat moet je ook merken aan hoe de auto loopt...

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 02 nov, 2009 12:33

vraag de inbouw (you know wie) even of ie ook de injectoren uitgeschakelt heeft, kan me zo voorstellen dat als ie alleen de pomp gedaan heeft er toch wat benz uit de inj kan komen. klinkt vreemd maar het is ook een aparte constructie onder de kap bij jou.

ReinR
Donateur
Donateur

verlies benzine

Bericht door ReinR » vr 27 nov, 2009 18:45

naast het haperen op gas heb ik ook last van te hoog benzine verbruik op gas! rara?
weet de topic eigenaar al meer?

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » vr 27 nov, 2009 19:11

Ja, ik weet al meer. De injectoren moeten ook uitgeschakeld worden, dit is nog niet gebeurd maar ik heb gewoon de tank leeg. Ik moet nu nog draadje 21 uit de ECU en relais doorknippen en deze verlengen naar de gasschakelaar, zodat de injectoren uitgeschakeld worden als ik op gas rijdt. Hoop dat je hier wat mee kan.

ReinR
Donateur
Donateur

verlies benzine

Bericht door ReinR » zo 29 nov, 2009 8:31

ik bedoelde eigenlijk of er al meer bekend is over de oorzaak van de kwaal zelf, maar aan je antwoord te merken ben je nog met een noodoplossing bezig?

Plaats reactie