1.8t of 1.8 BioPower

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
marvanom
Geregistreerd lid

1.8t of 1.8 BioPower

Bericht door marvanom » wo 03 feb, 2010 11:16

Sinds 98 rij ik in een 93 LPT met een Vialle LPI zonder problemen. Nu 2ton verder besloten te gaan kijken naar een jonge 2dehands (2008/2009).Uiteraard weer op Gas. Nu vertelt de dealer mij dat ik beter kan kijken naar een BioPower motor omdat de kop van deze motor beter geschikt zou zijn tegen de hogere temperaturen. Mijn huidige 9-3 heb ik in al die jaren zonder problemen en koprevisie gereden. Wat ik echter hier op het forum lees is dat er toch wel een redelijke kans is dat de nieuwere motoren tussen de 50k - 150k een koprevisie nodig hebben.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of mag het verhaal van de dealer naar het land der fabelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Martijn

onno2
Geregistreerd lid

Kop revisie

Bericht door onno2 » wo 03 feb, 2010 13:21

Ik ben er stellig van overtuigd dat als je je normaal gedraagt op LPG, lees niet plankgas gaat rijden, niet urenlang 150-160 rijdt en de motor netjes warm rijdt, je heeeeel lang kan rijden zonder koprevisie.

Ik heb met een T7 mtor 270.000 km gereden zonder revisie. Mijn collega heeft een sport sedan 1.8T met 280.000 km zonder revisie. Ik rij rustig op gas, als ik wil scheuren gaat ie op benzine.

Als jij elke dag al je paardjes van stal haalt, heb je sneller een revisie te pakken.

Plaats reactie