K-jet en LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Aero_9000

K-jet en LPG

Bericht door Aero_9000 » do 11 feb, 2010 23:57

Is dit een mooie(re) oplossing voor een 8v met K-jet op LPG? I.p.v. de 'ketting'? Of lost dit niks op? Kwam het zomaar tegen op marktplaats.

Stuwschijf K en KE jetronic met extra beveiliging op LPG

Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/315720475

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » vr 12 feb, 2010 0:21

dat is een backfire beveiliging, sja...helpt het? geen idee, kan geen kwaad lijkt me maar dan moet het rubberen flapje wel goed afsluiten als je op benzine wilt rijden.

je zou backfire zo veel mogelijk moeten zien te vermijden en dan is dit ook niet nodig. klapt er dan wel eens een vlammetje de verkeerde kant op dan is dit wel een aardige.

klep hoog houden is nog steeds het beste is mijn mening, minste weerstand en minder kans op backfire

karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » wo 17 feb, 2010 23:47

Backfire.. Idd een kettinkje,of de originele set up met een vacuum gestuurd klepje,wat de klep omhoog trekt..
Gootsteenkettinkje does the trick.

Leuke uitvinding voor backfire,deze kjet klep. Rubber naar beneden monteren lijkt me.

Vermoedelijk zijn deze kleppen voor mercedes,saab zal wel een andere diameter hebben.

Ook een goeie tegen schade tgv backfire:
Een gat boren ter grootte van 4 cm in de luchtinlaatbuis,en hier een stuk binnenband omheen.. Ik heb dit ooit van een garage gehoord,werkte perfekt.
Nooit schade oid doordat de luchtdruk weg kon door flexibele binnenband.

Typisch een diy oplossing die werkt. Doe het alleen niet je saab aan. Staat zo goor.

Plaats reactie