Ik kwam er meteen al achter dat ik 1 vacuum slang niet goed had aangesloten en dus een lek had. Na correct aansluiten kreeg ik netjes de bovenstaande uitslag op de meter. Geen gewiebel of getril en bij gas geven schiet ie netjes heen en weer om weer terug te komen op bovenstaande vacuum.
Wat mij nu opviel tijdens het rijden is dat wanneer ik stil sta voor het stoplicht mijn stationair toerental ver inzakt, zeg naar 600/700 rpm om dan heel langsaam (in 30 sec tijd) op te klimmen naar de 900/1000. Op de meter lees ik dan weinig vacuum af (rond de 0.35bar) wat met oplopend toerental terug komt naar de 0.7bar zoals op de foto.
Mijn gevoel zegt dat dit gedrag gerelateerd is aan de verdamper (die misschien aan het einde van z'n latijn is?) maar ik heb geen ervaring of onderbouwing hiervoor. Kan het zijn dan na een stukje rijden de verdamper teveel tijd nodig heeft om zich aan te passen aan stationair lopen en daarom bijv. een te arm mengsel geeft?
Het betreft heir een 900C uit 89 met een Pierburg carb. De carb is helaas gaar dus ik kan (nog) niet op benzine het experiment herhalen. Verder zijn wel alle vacuum slangen vervangen, is de vervroeger heel, bougies rotor en kabels zijn ook recentelijk vervangen.