nippels

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
jermar
Geregistreerd lid

nippels

Bericht door jermar » wo 21 apr, 2010 17:51

hi allemaal, ik ga 30 april een weekje naat italie, nu zal ik denk ik toch het meeste op benzine moeten rijden maar als er gas is rijd ik gas, maar heb ik voor duitsland ook een andere vulnippel nodig of geld dit alleen voor italie?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: nippels

Bericht door millerman » wo 21 apr, 2010 18:04

Afbeelding

Nick18
Geregistreerd lid

Bericht door Nick18 » wo 21 apr, 2010 18:33

Mooi overzicht, bedankt!

FC
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door FC » wo 21 apr, 2010 22:26

Gemerkt dat in Duitsland met redelijk meedenkt met de toerist op doorreis;
Bij veel pompstations kon ik naar een pomp rijden met een vulpistool naar keuze!
Staat steeds met landenstickers op de pomp aangeduid welk pistool je kunt verwachten.

In Italie lagen de verloopnippels soms al klaar op de pomp. Ook erg handig en vriendelijk.

Neemt niet weg dat je de nippels mee moet nemen natuurlijk, niet alle pompstations zijn zo klantvriendelijk!

Goede reis!

Chris

jermar
Geregistreerd lid

Bericht door jermar » do 22 apr, 2010 8:35

dank voor en schema en de uitleg, zal mij naar de anwb spoeden voor de nippels

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 22 apr, 2010 12:10

In Frankrijk had ik beide verloopnippels nodig. Mijn advies: koop beide voor de zekerheid.

Tip voor Duitsland: er zijn bijna geen pompen langs de snelweg die LPG verkopen. Vaak in een dorpje naast de snelweg. Hier staan alle pompen incl TOMTOM bestand: http://www.gas-tankstellen.info/menu.php?language=nl_NL" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 22 apr, 2010 13:09

Ik vind het reuze meevallen, op de route Venlo - Basel door Duitsland kan prima getankt worden. Zeker als je in Venlo op de grans (Keulse BArriere) voltankt (goedkoper, want in NL), maar ook het eerste pompstation 50Km over de grens aan de A61 (bedburgerland) heeft gas, en dan red je het wel tot de tankstelle bij de hockenheimring (+/-320Km).

Dan zijn er de laatste 120Km voor Basel diverse Autohofs met LPG, da's een truckstop met pompstation, niet direct aan de snelweg, maar op een afslag, maar dan echt op 100 meter van de afslag, en anders kun je 100 meter voor de DE/CH grens afslaan en in St Louis (Fr) nog even voltanken, waarna je heel CH kunt doorkruisen tot in Italie. In CH is benzine overigens dirt-cheap, maar als je wilt kom je zonder benzine te hoeven verstoken in italie hoor...

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » vr 23 apr, 2010 10:44

Vaak hebben ze er ook wel een leennippel liggen hoor maar soms is het beter om gewoon benzine te tanken

Plaats reactie