Hey,
Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een Saabrio op LPG. Vandaag ben ik een fraai exemplaar gaan testen.
Bj 2000, €6500, 118000km, LPG tank. De wagen is super goed onderhouden.
Het is een 2.0i 96Kw (geen race machien dus) op gas. Ik merk wel het verschil als ik op benz. overschakel, dan rijdt de wagen iets vlotter.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de wagen niet goed gaat op LPG, dat is geen enkel probleem maar hij gaat vlotter op benzine.
---> Is er een gevaar op cilinder problemen met de 2.0i.Kleppen regeling etc??? Zoals bv met de T7
De wagen heeft enkele kleine defectjes: een klein lampke van de binnenverlichting werk niet, één van de twee koplamp ruitenwissers staat scheef, in het achterlicht is een klein barstje, pixel probleem lcd boordcomputer,... Allemaal kleine dingetjes.
Er is echter een probleem waar ik me wel zorgen over maak. Het check engine lampje brandt. Volgens de verkoper heeft dit iets te maken met de gasinstallatie. Hij beweert dat het lampje uit gaat indien hij lang op benzine heeft gereden... QUID?????
Dit zou me weerhouden van de aankoop.
Mvg, Dries
check engine en LPG
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Re: check engine en LPG
2.0i heeft geen eigenlijk geen klepproblemen op lpg, sommigen nooit, sommigen ergens bij 400.000 maar moet je je afvragen of dat wel door de lpg komt bij zo'n stand.
Zit inderdaad wat verschil in trekvermogen op lpg, vooral merkbaar bij ingeschakelde airco bij een 2.0i. Maar als lampje brand en hij mist trekvermogen op lpg en het is Vialle dan kan de lpg pomp ook niet fris zijn, dat is kostig, maar bij een gebruikte auto met Vialle lpi helaas altijd mogelijk. Heb dat geintje al eens gehad in het verleden.
Zit inderdaad wat verschil in trekvermogen op lpg, vooral merkbaar bij ingeschakelde airco bij een 2.0i. Maar als lampje brand en hij mist trekvermogen op lpg en het is Vialle dan kan de lpg pomp ook niet fris zijn, dat is kostig, maar bij een gebruikte auto met Vialle lpi helaas altijd mogelijk. Heb dat geintje al eens gehad in het verleden.
-
DriesJ
- Geregistreerd lid
Re: check engine en LPG
Hey,
De tank was in elk geval geen Viale. De verkoper zal me vandaag weten te zeggen welk merk de tank heeft.
De Tank zit op de plaats van het reserve wiel.... Geen reservewiel dus (dit wordt dan maar vervagen door een spuitbuis).
De tank komt wel iets hoger dan de plaats die het reservewiel zou innemen. Hierdoor oogt de koffer slordig. Dit zou ik echter oplossen door een houten plank als bodemdeksel te leggen waarin de tank is uitgesneden. Kofferverlies blijft dus al bij al beperkt!
Toch denk ik dat ik de wagen niet ga aankopen. Ik maak me zorgen over het check engine lampje. Mss onterecht maar toch.
In elk geval is de prijs niet hoog nl. €6500. Mss kan ik die nog wel op €6000 krijgen zelfs... Maar geen garantie. Ik ben wat angstig dat er aan de wagen enkele maanden na de aankoop grote kosten zullen zijn... Daarom betaal ik nu liever wat meer en heb ik wat meer zekerheid wat de toekomst betreft...
GRTZ, 3S
De tank was in elk geval geen Viale. De verkoper zal me vandaag weten te zeggen welk merk de tank heeft.
De Tank zit op de plaats van het reserve wiel.... Geen reservewiel dus (dit wordt dan maar vervagen door een spuitbuis).
De tank komt wel iets hoger dan de plaats die het reservewiel zou innemen. Hierdoor oogt de koffer slordig. Dit zou ik echter oplossen door een houten plank als bodemdeksel te leggen waarin de tank is uitgesneden. Kofferverlies blijft dus al bij al beperkt!
Toch denk ik dat ik de wagen niet ga aankopen. Ik maak me zorgen over het check engine lampje. Mss onterecht maar toch.
In elk geval is de prijs niet hoog nl. €6500. Mss kan ik die nog wel op €6000 krijgen zelfs... Maar geen garantie. Ik ben wat angstig dat er aan de wagen enkele maanden na de aankoop grote kosten zullen zijn... Daarom betaal ik nu liever wat meer en heb ik wat meer zekerheid wat de toekomst betreft...
GRTZ, 3S