waterpijpjes type F Vialle
-
brinky
- Donateur

waterpijpjes type F Vialle
Bestaan er eigenlijk ook rechte waterpijpjes voor een Vialle Type F verdamper? Dus niet met een bijna 90 graden knikje, maar gewoon rechtuit?
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

Re: waterpijpjes type F Vialle
Ja, ik zoek dus meer dit type...

Alleen dan dus zonder knikje...
Alleen dan dus zonder knikje...
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Hebben die kunstof bochtjes geen standaard diameter? Anders had ik wat gemaakt van koper, 2 stukjes buis en daar een koperen ring omheen solderen. Kun je zelf vrij simpel maken en zal prima blijven zitten. Heb zo ook eens in de grijze TiD een stuk slang vervangen voor koper met een T stuk omdat ik een ontluchtingsnippel wou hebben.

-
brinky
- Donateur

Hmmm, het vervelende is wel dat aan de verdamperzijde een o-ringetje zit om af te dichten... dus je kunt er niet zomaar een buisje indrukken. Ben bang dat dat niet af dicht.
Maar goed, volgens mij is het niet zomaar leverbaar - tenminste niet gevonden. Zal me maar verzoenen met de 90 graden piepkes.
Maar goed, volgens mij is het niet zomaar leverbaar - tenminste niet gevonden. Zal me maar verzoenen met de 90 graden piepkes.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Niet zomaar een buisje!
Neem een buisje, een koperen ring die er omheenpast, soldeer dat aan elkaar, Oring eronder.
Als ring kun je een stukje andere buis nemen die dezelfde diameter binnen heeft als de passende buis buiten.
Neem een buisje, een koperen ring die er omheenpast, soldeer dat aan elkaar, Oring eronder.
Als ring kun je een stukje andere buis nemen die dezelfde diameter binnen heeft als de passende buis buiten.
-
brinky
- Donateur

2 traps pijpje moet je erin steken met 2 ringetjes...
Ik zeg niet dat het niet kan... maar 't is wel ff een werkje.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Mwoa, als je wat wil en het is niet te koop. Wat is dan teveel werk?
In het duurste geval zoek je een draaibank en laat je ze maken.
In het duurste geval zoek je een draaibank en laat je ze maken.
-
maikel_tiel
- Geregistreerd lid
Je kunt ook een stukje rond messing regelen en dan ff in een draaibankje alles op maat draaien...
Dat zou ik dan doen, maar ik heb dan ook een draaibankje
Dat zou ik dan doen, maar ik heb dan ook een draaibankje