Gas in een 9.3 LPT uit 2002

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
djairo
Geregistreerd lid

Gas in een 9.3 LPT uit 2002

Bericht door djairo » di 06 jul, 2010 22:00

Heb een héél mooi 9.3 LPT"Aniversery" uit 2002 op het oog, net als die van m'n zoon, maar een metaal donkerblauwe (Midnight Blue??) met maar 62.000 Km.
Moeten wel nog overeen komen over de prijs, zou deze als vervanger kopen voor m'n huidige Renault Kangoo 15 DCi, die nu na bijna 6 jaar en 100.000Km een lopende rekening aan het worden is.
Nu van een diesel met 6.5 liter op 100Km naar een Saab benzine die waarschijnlijk om en rond de 10 liter op 100 kilometer zal lopen, vroeg ik me af, is LPG een zinnig alternatief, doen ongeveer een 17.000 Km per jaar.
Nu wat is de kostprijs van een degelijke LPG installatie???

Groeten,

Frank

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Gas in een 9.3 LPT uit 2002

Bericht door evo » di 06 jul, 2010 22:43

@Frank:

Dit is wel een beetje vragen naar de bekende weg... Maargoed mijn LPG bak bevalt me zo erg dat ik er toch even op in zal gaan :D

Rijden op LPG is mijnsinziens een prima alternatief voor dieselen... mijn vorige wagen was een een 5 cil diesel van dat andere zweedse merk, en ik wil niet terug. 8)
Wel zul je je SAAB even moeten rijden om de investering eruit te halen, zeker als je maar 17k per jaar rijd. Reken iets van 2000+ Eur voor een LPG install, oh en vergeleken met je kangoeroe zul je wel wat bagage ruimte in moeten leveren... maar dat zul je je al wel gerealizeerd hebben.

Nog wat willekeurige opmerkingen van mij... LPG met een T7 kan prima en ik zou voor de grootste injectoren mogelijk gaan :wink:

Succes met je onderhandelingen.

onno2
Geregistreerd lid

Re: Gas in een 9.3 LPT uit 2002

Bericht door onno2 » wo 07 jul, 2010 21:07

euhhh, Vialle LPI kan je best onder de 2000 euro in laten bouwen hoor..... ik had al aanbiedingen van 1850 euro.

En waarom zwaardere injectoren ? hoeft alleen als je boven de 200PK gaat. IK zou het niet doen met een T7 op LPG.
Maar goed, een Saab Turbo op gas is wat mij betreft beter dan elke diesel... maar dat is persoonlijk.

Wij hebben er 270K kilometer mee gedaan en ik denk dat hij nog steeds zijn kilometers draait. Gekocht bij 118K kilometer en daarna eigenlijk geen heel grote dingen gehad. Nou ja, wel een turbo kaduuk en de LPG pomp..... maar dat moet je incalculeren.

Plaats reactie