niveauindicatie prins

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
9000-95
Donateur
Donateur

niveauindicatie prins

Bericht door 9000-95 » do 15 jul, 2010 20:07

Zijn zo van die kleine ergernissen... De niveauindicatie van mijn Prins doet het niet zoals het hoort. Het is niet zo dat de indicatie helemaal niet werkt. Er reageert wel wat, alleen een beetje onlogisch:

Net na het tanken heb ik 3 groene lampjes. Na pakweg 50 km worden het er 4 en dat blijft zo tot de tank ongeveer driekwart leeg is. Dan is er heel eventjes 1 rood lampje, daarna weer 4 groene en dat blijft zo tot de tank echt leeg is. Dit herhaalt zich consequent bij iedere tankvulling.

Een doodenkele keer, bij redelijk lege tank, kortstondig 1 of 2 lampjes, met name na een scherpe bocht. Maar dat kruipt daarna gelijk weer omhoog naar 4

Dit alles als ik het systeem instel op een hallsensor. Stel ik in op een 0-95 ohm sensor dan heb ik continu 4 groene lampjes en reageert er helemaal niks meer. Ik neem dus aan dat ik een hallsensor heb (staat verder niks op helaas). Iemand zo enig idee, sensor of indicator?

Brassaï
Geregistreerd lid

Re: niveauindicatie prins

Bericht door Brassaï » vr 16 jul, 2010 13:30

Geen idee wat probleem of oplossing kan zijn, maar bij mij doet de indicatie zelfs helemaal niks..
Vol of leeg altijd een rood lampje..

Nu is de prins vsi nog maar 2 weken ingebouwd, dus van zodra de inbouwer uit verlof terugkomt ga ik het laten fixen.
Ik zal dan posten wat het probleem was.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 16 jul, 2010 16:48

Kan zijn dat je indicator op het verkeerde type sensor is ingesteld, dat kan je zelf aanpassen:
Instelprocedure:
1. Zorg ervoor dat het contact uit staat.
2. VSI hoofdzekering plaatsen.
3. Binnen 5 seconden de VSI schakelaar gedurende 5 seconden ingedrukt houden totdat deze bevestigt met een piepsignaal.
4. Binnen 5 seconden een keuze maken:
1 x drukken = 0-95 Ohm (standaardinstelling)
2 x drukken = Hall
3 x drukken = voorbereiding VSI-II*
5. De VSI schakelaar zal nu de keuze bevestigen d.m.v. piepsignalen ( 1,2 of 3x piepen)

Om de keuze van de gebruikte tanksensor te veranderen bovenstaande procedure herhalen: de VSI hoofdzekering verwijderen en bij stap 1 beginnen.

*In geval van keuze 3 zal de schakelaar niet meer reageren op de VSI computer of gebruiker.
In dat geval bovenstaande procedure herhalen om de juiste tankzender te selecteren.

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 16 jul, 2010 17:59

Spijker op de kop... Default instelling is over het algemeen de juiste.

Mijn indicator loopt als volgt:
Na voltanken: 4 LED's groen.
Na plm. 50km: 3 LED's groen (uitgaande van 100% vulling is dit ongeveer 20%, 1e LED dus al vrij snel uit omdat je max 80% vult).
Na plm. 200km: 2 LED's groen.
Na plm. 320km: 1 LED groen.
Na plm. 450km: rode LED.
Na plm 575km: tank leeg; piepen en terugschakelen naar benzine.

Bij warm weer willen de indicaties wel eens "verrückt spielen"; gewoon even terugeschakelen. Daarna werkt alles weer OK.

Waardes zijn van toepassing op mijn Aero, gemiddeld ongeveer 1: 7.8

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 16 jul, 2010 19:23

Bubba schreef:Default instelling is over het algemeen de juiste
Tja, bij mij doet de default setting dus helemaal niks, ik moet hem echt op hall zetten om nog iets reactie te krijgen. Maar het vreemde vind ik dat het niet linear verloopt (3 lampjes > 4 > 1 > 4 > leeg), en wel consequent is.

Anders maar eens bij de gasboer langs...

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 16 jul, 2010 20:09

Ach, misschien is het zoiets simpels als een haperende vlotter... Zorg wel dat je tank leeg is voor je erheen gaat, anders kunnen ze niets.

Plaats reactie