inbouwen LPG/aardgas in 9000 uit '96 2.0 lpt
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Re: inbouwen LPG/aardgas in 9000 uit '96 2.0 lpt
Nope, de 9-5 is altijd T7 en de 9000 altijd T5. Een 9000 rijdt veeeeeeeeeeeeel langer op lpg zonder problemene dan een 9-5. Bij een 9-5 krijg je altijd een cylinderkop revisie tussen de 100.000 en de 150.000, enkele uitzonderingen daargelaten die het wat langer volhielden.
-
Aeroplan
- Donateur

dank voor deze info!
maar klopt het dan ook dat de 9000 zonder aanpassingen op lpg kan?
maar klopt het dan ook dat de 9000 zonder aanpassingen op lpg kan?
-
Azul
- Geregistreerd lid
Laat eventjes weten als je aardgas in gaat bouwen. Ik ben Geïnteresseerd!
-
klaasj
- Donateur (8x)

je mag in nederland een 2e hands installatie inbouwen mits die voorzien is van een keurmerk. is al vaker over geschreven. even zoekfunctie. in ieder geval moet de vulslang nieuw zijn en de leiding van de tank naar de verdamper. mijn burgundy liep 500000 op lpg en na koprevisie, (nieuwe eigenaar deed niet zo stipt aan onderhoud als ik)nog eens 200000. auto was toen apk afkeur en niet weer gerepareerd. motor liep nog prima. mijn ervaring met de "oude" modellen is dat ze dom doorrijden en een massa kilometers kunnen maken. ook ervaring met een dealeronderhouden classic die ver over de 5 ton ging. motor super. auto versleten. gewoon doen op gas en lekker rijden. niet gaan scheuren , dan kan de motor bij goed onderhoud ook wel naar de 750000 km. een 9000 van de laatste jaren is een super auto. 
-
klaasj
- Donateur (8x)

tja
toen ik de auto kocht van de bekende firma van aalderen toendertijd ging het om een stipt onderhouden auto met 250000 op de teller. ik heb hem zelf doorgereden met stipt onderhoud van van aalderen naar de 450000 km. mijn vriend die helemaal gek was van mijn auto nam hem blindelings van mij over. alleen hij liet onderhoud doen bij een beun als dat nodig was. met ruim 5 ton ging toen de kop kapot. na revisie heeft zijn zoon de auto ook nog van hem overgenomen en de auto doorgereden naar de 7 ton. ook nu werdt er weer bezuinigd op onderhoud anders had de auto mischien nog wel gelopen. uiterlijk was het nog altijd een erg mooie auto maar de toenmalige eigenaar had geen zin in de apk kosten. jaaaaaaaaaaaa het kan best om een saab door te rijden naar hoge kilometers. 
-
everlast
- Donateur (2x)

ik heb destijds lpi in laten bouwen in mijn 9000 2.0 lpt bij 180.000 km tot 320.000 geen problemen gehad.
daarna wel een electrische storing maar wat weet ik niet precies want een vriend van elvirisimo heeft hem gekocht en rijd er volgens mij nu nog mee rond.
de auto reed beter op lpg dan mijn huidige volvo en volgens mij bouwen ze bij mesman in son al lpi in voor 1775 euro.
daarna wel een electrische storing maar wat weet ik niet precies want een vriend van elvirisimo heeft hem gekocht en rijd er volgens mij nu nog mee rond.
de auto reed beter op lpg dan mijn huidige volvo en volgens mij bouwen ze bij mesman in son al lpi in voor 1775 euro.