ombouwen naar compensatie verdamper (gelukt!)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
halle86
Geregistreerd lid

ombouwen naar compensatie verdamper (gelukt!)

Bericht door halle86 » vr 13 aug, 2010 22:18

Dag,

Een aantal van jullie heeft al een 900 turbo met intercooler op gas lopen. Mijn 900 turbo rijdt ook op gas maar ik heb nu het mengstuk nog voor de turbo en wil dit binnenkort ombouwen. Ik wil dus een zogeheten compensatieverdamper inbouwen en tegelijk ook de intercooler!

Ik heb al een compensatie verdamper en intercooler liggen, ik heb al op het forum gezocht en ik kon nergens duidelijk vinden waar ik de compensatie moet weghalen. Heeft één van jullie hier een foto of een beschrijving van (zo dicht mogelijk bij de turbo toch?)

En moet ik de aansluiting van de dumpvalve ook nog verplaatsen? Deze zit nu nog op het gasklephuis (toch) moet deze verplaatst worden?

Ik zit momenteel in Budapest, dus ik weet niet of ik snel weer kan reageren (internet is in de toppola niet super ;) Maar als ik weer thuis ben, in de loop van volgende week wil ik hiermee aan de slag.

Alvast bedankt, en ik zal als ik weer ben wat foto's plaatsen van de saab met toppola!

halle86
Geregistreerd lid

Re: ombouwen naar compensatie verdamper

Bericht door halle86 » wo 25 aug, 2010 23:41

Nou, ondertussen terug van vakantie en vandaag met de ombouw bezig gehouden!

-Intercooler gemonteerd
-Verdamper gemonteerd en aangesloten
-Aansluiting van de dumpvalve verplaatst
-Aansluiting voor de compensatie aangesloten

Starten en lopen, kort wat afgesteld samen met de gasboer en hij loopt als een trein!
Is toch wel fijn om nu eindelijk de turbo (+intercooler) goed te kunnen gebruiken, trekt goed door op toeren en geen last van een arm mengsel (voor zover de afr-meter dit goed aangeeft) Niet voelbaar inhouden etc! Ik kan geen verschil met benzine merken, ik rijdt op ongeveer 0,9 bar turbodruk en met het klopvaste lpg zal dit misschien nog wel iets hoger kunnen. Eerst maar zorgen dat dit goed en heel blijft 8)

Als er mensen zijn die graag foto's willen zien, dan kan ik wel wat foto's schieten! Ik snap alleen niet dat er zo moeilijk over gedaan wordt, ik heb nu nog maar ong 100km gereden, maar als hij zo blijft rijden is dit echt de ideale oplossing voor een turbo op lpg! :D

elfried
Geregistreerd lid

Re: ombouwen naar compensatie verdamper (gelukt!)

Bericht door elfried » zo 29 aug, 2010 18:08

Ik rij nu zowat 2,5 jaar rond enkele verre reizen inbegrepen. Alles werkt en blijft werken .Merk geen verschil met benzine behalve als het heuvelachtige overgaat in erg bergachtig dan voel je dat ie iets minder power heeft , maar daar houdt het ook bij op.Wel een vervelende electrische storing gehad , maar die is nu gelukkig over...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 30 aug, 2010 0:59

Hoe zuinig rijden jullie eigenlijk, als ik vragen mag?

halle86
Geregistreerd lid

Bericht door halle86 » ma 30 aug, 2010 17:27

Ik reed met het mengstuk voor de turbo ongeveer 1 op 8, heb net mijn tank weer vol gegooid en wil nu het verbruik gaan bijhouden, als ik rond 1 op 7/8 zit ben ik tevreden! Haalt hij dit niet zal ik denk ik de vollastschroef nog wat bijdraaien (volgens mij rijdt hij nu behoorlijk rijk 8) maar liever iets te rijk als een arm mengsel) Ik verwacht aan het einde van de week de tank wel leeg te hebben en zal dan het verbruik posten!

En ik zou nog een foto'tje plaatsen van de saab met toppola! Bij deze

Afbeelding

Afbeelding

elfried
Geregistreerd lid

Bericht door elfried » vr 03 sep, 2010 16:10

1 op 10 haal ik normaal wel , zeker op de snelweg.
het hangt er veel van af of de turbo veel bijkomt of niet natuurlijk...

Plaats reactie