Qualiteit in LPG
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Qualiteit in LPG
Waar is die butaan dan volgens jou mee aangelengd? Ouzo?
-
Valorian
- Geregistreerd lid
Ik heb overigens gemiddeld 1 op 9,3 gereden tijdens mijn 2617km lange trip vorige week met de 99. En omgerekend qua kosten zat ik op 8,75 eurocent per kilometer
Dat komt ongeveer overeen met een benzineauto die 1 op 20 rijdt 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

[]1 op 9,3 valt mij tegen op een lange rit, of je hebt vele stukken harden dan 130 gereden of had je iets op het dak of erachter?
je vergeet het belastingvoordeel en de goedkope verzekering
je vergeet het belastingvoordeel en de goedkope verzekering
Reden: Quote verwijderd
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dat is niet zo best, of bedoel je 9,3 l /100 km = 1:10,75 ?Valorian schreef:... gemiddeld 1 op 9,3 gereden tijdens mijn 2617km lange trip
-
brinky
- Donateur

Op LPG... met een 4-bak... lijkt me op zich niet zo heel verkeerd... 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

als je net een fractie te hard rijdt, beginnen ze in verhouding te "zuipen"
kan het niet goed uitleggen, maar je kunt een op snelheid gaan rijden, zodanig dat je het gevoel hebt dat je weinig gas geeft.
ligt natuurlijk ook aan de bak en banden, maar bij 100 110 120 is er niet zo veel verschil, ga je daarentegen net op de 130 140 zitten gaat het zo van 1op 10/11 naar 1 op 9/a 8
kan het niet goed uitleggen, maar je kunt een op snelheid gaan rijden, zodanig dat je het gevoel hebt dat je weinig gas geeft.
ligt natuurlijk ook aan de bak en banden, maar bij 100 110 120 is er niet zo veel verschil, ga je daarentegen net op de 130 140 zitten gaat het zo van 1op 10/11 naar 1 op 9/a 8
-
Valorian
- Geregistreerd lid
Hmm.. Ik weet niet wat 'de norm' is. Heb het even teruggekeken in mijn telefoon (app) en kom
Heenrit zat ik gemiddeld rond de 1 op 10, maar reed ik op snelweg +/- 115 a 120 en aan de laatste 150 km op bergweggetjes.
Terugrit zat ik gemiddeld op 1 op 8,7 maar heb ik wel alles 130 gereden waar mogelijk. Verder nog met 'oude' cylinderkop (ongehard) en ouderwetse ontsteking (nog niet electronisch).
Qua woonwerkverkeer zit ik ergens tussen de 1 op 8 en 1 op 8,5, maar dat is dan 25 km waarvan 15 snelweg en de rest stad in en uit komen.
Niets op het dak trouwens of erachter. Normaliter rij ik niet zoveel en laat ik de dakdragers lekker zitten omdat het nauwelijks uitmaakt, maar voor deze lange trip had ik ze toch maar even verwijderd
.. Gisteren weer erop om twee tuinbanken bij de Gamma vandaan te plukken.
Heenrit zat ik gemiddeld rond de 1 op 10, maar reed ik op snelweg +/- 115 a 120 en aan de laatste 150 km op bergweggetjes.
Terugrit zat ik gemiddeld op 1 op 8,7 maar heb ik wel alles 130 gereden waar mogelijk. Verder nog met 'oude' cylinderkop (ongehard) en ouderwetse ontsteking (nog niet electronisch).
Qua woonwerkverkeer zit ik ergens tussen de 1 op 8 en 1 op 8,5, maar dat is dan 25 km waarvan 15 snelweg en de rest stad in en uit komen.
Niets op het dak trouwens of erachter. Normaliter rij ik niet zoveel en laat ik de dakdragers lekker zitten omdat het nauwelijks uitmaakt, maar voor deze lange trip had ik ze toch maar even verwijderd