Injectoren
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Injectoren
wat is je amul eigenlijk?
wellicht valt daar een lekkende injector uit te halen?
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Gasprobleem is opgelost, probleem van nu betreft ook benzine...ReinO schreef:wat is je amul eigenlijk?
Wel nieuwe dimensie: vandaag startte de auto helemaal niet meer. 20 minuten geprobeerd.
ANWB gebeld. Komen langs na een uur en vragen me om te starten. Loopt vervolgens als een zonnetje, niet eens wisselen van toerental.
Ook geen foutcodes of rare waardes volgens hem.
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Nee koud, eerste start vd dag.Thieuke schreef:Was de auto warm toen hij niet wilde starten?
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Ik kom erachter dat ie perfect loopt als ik 'm reset met zekering 17. En dan na een kleine week gaat de auto weer steeds slechter starten.
-
brinky
- Donateur

Foutieve afstelling van het lpg mengsel waardoor het motor management verkeerd inleert.
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Zeker weten of mogelijke optie? Ik neem aan dat ik dat eenvoudig kan controleren door te resetten en een week op benzine te rijden?brinky schreef:Foutieve afstelling van het lpg mengsel waardoor het motor management verkeerd inleert.
Gasklephuis ook een optie?
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Dank je voor deze denkrichting, dat lijkt inderdaad het geval. Reset en rijden op benzine en alles gaat ok.brinky schreef:Foutieve afstelling van het lpg mengsel waardoor het motor management verkeerd inleert.
Auto gaat weer terug naar lpg-garage.
Wordt vervolgd dus.
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Auto is terug gegaan naar de LPG-garage. Tussendoor moest ie voor apk en kwam niet door de viergasmeting op lpg, dus dat was direct het doorslaggevende bewijs dat het lpg-mengsel niet goed was. Bedankt brinky.
Opnieuw nieuwe software en auto rijdt nu veel beter. Vol gas ook geen enkel probleem, geen startproblemen meer en zelfs het CE-lampje (P0420) is en blijft uit.
Helemaal hosanna? Nee nog net niet. Af en toe hikt de auto nog op LPG bij redelijk constante snelheid. Wanneer dat gebeurt is dat meestal bij rustig optrekken (geringe belasting) en vaker bij 100/110 dan bij andere snelheden. Het is echt minimaal (medepassagiers merken het niet) maar het treedt wel degelijk op. Suggesties?
Opnieuw nieuwe software en auto rijdt nu veel beter. Vol gas ook geen enkel probleem, geen startproblemen meer en zelfs het CE-lampje (P0420) is en blijft uit.
Helemaal hosanna? Nee nog net niet. Af en toe hikt de auto nog op LPG bij redelijk constante snelheid. Wanneer dat gebeurt is dat meestal bij rustig optrekken (geringe belasting) en vaker bij 100/110 dan bij andere snelheden. Het is echt minimaal (medepassagiers merken het niet) maar het treedt wel degelijk op. Suggesties?
-
ReinO
- Donateur (2x)

het zoeken gaat met een open sid toch makkelijker. zijn de inspuitmondjes al vernieuwd?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Hikjes bij constante snelheid rijdend op lpg kunnen ook een voorbode zijn van een di cassette die kapot gaat. Dat is op lpg veel eerder en beter voelbaar omdat de ontsteking gevoeliger is..
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Mocht je de sid open willen zetten mag je ook altijd even bij mij langsrijden
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Nee dat niet. Dacht dat ik er was. Nu alweer drie dagen nergens last van, maar goed het zal vast weer terugkomen.ReinO schreef:het zoeken gaat met een open sid toch makkelijker. zijn de inspuitmondjes al vernieuwd?
-
Mariacci
- Donateur (2x)

Ik houd me zeer aanbevolen. Ik pm binnenkort, dank.DionHPT schreef:Mocht je de sid open willen zetten mag je ook altijd even bij mij langsrijden