koprevisie 9-3

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
ed-93
Geregistreerd lid

Bericht door ed-93 » di 01 apr, 2008 16:47

Wellicht een beetje overbodig, maar begrijp ik het goed dat een 9-3 uit 2004 een t8 heeft? En dat deze geen kop revisie nodig zou hebben (of althans wellicht niet)?

Thanks

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 01 apr, 2008 23:37

Een 9-3 uit 2004 is dus een Sport Sedan, die zijn er ook met een anderhalve ton ongeveer aan toe.

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » do 03 apr, 2008 18:33

misschien een overbodige vraag.
Kijkend op mijn kop zie ik dat er een afdruk staat van 98 (rechterzijkant van de kop als je met de motorkap open aan de voorkant sta en dan naar de motor kijkt)...lijkt mij het bouwjaar. ik weet dat er een ruil kop op is gekomen zou dat betekenen dat er een T5 kop op is gekomen? Dat zou dus gunstig zijn lijkt mij.....

gr Vincent

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 03 apr, 2008 18:37

alleen 98 zegt niets. dan zul je toch echt eens het originele onderdeelnummer op moeten zoeken.

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » do 03 apr, 2008 19:00

heb jij enig idee waar dat staat?
stonden nog meer cijfers op. maar die weet ik niet meer.

gr Vincent

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » do 03 apr, 2008 19:41

vincde schreef:misschien een overbodige vraag.
Kijkend op mijn kop zie ik dat er een afdruk staat van 98 (rechterzijkant van de kop als je met de motorkap open aan de voorkant sta en dan naar de motor kijkt)...lijkt mij het bouwjaar. ik weet dat er een ruil kop op is gekomen zou dat betekenen dat er een T5 kop op is gekomen? Dat zou dus gunstig zijn lijkt mij.....

gr Vincent
hey
het inlaat spruitstuk heeft dan" een adapter" nodig anders past deze niet .
dus ik denk het niet
sorry
mvg werner

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » do 03 apr, 2008 19:45

nee dan zal het wel niet.....maar zag zo'n druk merkje met een pijl en daar onder 98 dus ik dacht moooii een T5 kop....
nou ja je mag verwachten dat een revisie gaskop beter moeet zijn dan de T7 kop...
gr Vincent

Japiejo5
Geregistreerd lid

Bericht door Japiejo5 » ma 14 apr, 2008 16:32

Wat is een flashlube? En wat kost dat? Is het bijvoorbeel mogelijk om die er "vast" in te zetten,....of werkt het niet zo?

Jap,..is zo technisch als een paasei,....maar heeft een 9-3 SS op gas,....en vreest de koprevisie kosten ;) Hoewel er niks slecht klinkt of slecht loopt,..maar de verhalen alleen al doen me af en toe beven ;)

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » ma 14 apr, 2008 17:18

Japiejo5 schreef:Wat is een flashlube? En wat kost dat? Is het bijvoorbeel mogelijk om die er "vast" in te zetten,....of werkt het niet zo?

Jap,..is zo technisch als een paasei,....maar heeft een 9-3 SS op gas,....en vreest de koprevisie kosten ;) Hoewel er niks slecht klinkt of slecht loopt,..maar de verhalen alleen al doen me af en toe beven ;)
Maak je dan maar geen zorgen.

Never fix things that ain't broken of zoiets :lol:

Flashlube is een soort lube (lubricant) wat ervoor zorgt dat alles lekkerder blijft lopen.

Het is een klepsmeersysteem wat direct in het brandsofsysteem wordt ingespoten. hoe je dit het beste inbouwt? daarvan moet ik het antwoord helaas schuldig blijven :D

fijne dag!

Plaats reactie