Waar op te letten bij aanschaf gebruikte 9-3 op lpg
-
De Teng
- Geregistreerd lid
Voor dat geld is het denk ik beter om particulier te gaan zoeken, bij een dealer zal je dikwijls meer betalen. Die van ons was met 150dkm en met een rijke uitrusting net geen 4500 euro. Relatief niet echt duur, dus ik verwacht dat je met je 7000 particulier misschien wel hetgene kan vinden wat je zoekt.
Je moet iets vaker tanken bij LPG.. en of dat erg is met zo'n lage brandstofprijs en dan maar een ietsje hoger verbruik?
Je moet iets vaker tanken bij LPG.. en of dat erg is met zo'n lage brandstofprijs en dan maar een ietsje hoger verbruik?
-
Olof
- Geregistreerd lid
Vinden we hier van???
Heren, ik ga vanmiddag een proefritje maken in een volgens mij erg mooie auto. Namelijk deze:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Heeft alle juiste extra's en lijkt me nog laag genoege kilometrage om om te bouwen. Als ze nou nog wat van de prijs af doen... Wat vinden jullie ervan?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Heeft alle juiste extra's en lijkt me nog laag genoege kilometrage om om te bouwen. Als ze nou nog wat van de prijs af doen... Wat vinden jullie ervan?
-
007
- Geregistreerd lid
-
sirdancelot
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
jochem
- Geregistreerd lid
-
sirdancelot
- Geregistreerd lid
-
hj-kugel
- Geregistreerd lid
Heb net een koprevisie gehad a 3000,- inclusief grote beurt en APK.
Bij 100.000km een LPG kop laten inbouwen en nu bij 3 ton moest ik er weer aan geloven. Inmiddels ook het Flash-Lube ingebouwd, eens kijken wat dat nu doet. iemand al resultaten daarmee?
Helaas dikke rekeningen voor deze, door LPG, veroorzaakte slijtage. Ten opzichte van een diesel is dit niet terug te verdienen.
Wel rij ik in een heerlijke wagen met 185pk op de voorwielen, wat mij weer blij maakt!
Bij 100.000km een LPG kop laten inbouwen en nu bij 3 ton moest ik er weer aan geloven. Inmiddels ook het Flash-Lube ingebouwd, eens kijken wat dat nu doet. iemand al resultaten daarmee?
Helaas dikke rekeningen voor deze, door LPG, veroorzaakte slijtage. Ten opzichte van een diesel is dit niet terug te verdienen.
Wel rij ik in een heerlijke wagen met 185pk op de voorwielen, wat mij weer blij maakt!
-
sirdancelot
- Geregistreerd lid
Das een in mijn ogen dure revisie geweest.
mbt vergelijking diesel; die is er niet, dieselmotoren hebben weer andere problemen, bijv de pomp die bij saabs nog wel eens de geest geven, das ook niet bepaald goedkoop.
mbt lpg: ik zelf heb nog nooit prblemen gehad op lpg (effe afkloppen) in zo'n 150 dKm tot nu. Heb er idd wel flashlube in maar of 't 'm nou daarin zit? (ook vorige (9-3 uit 1999) auto gaf nooit problemen)
mbt vergelijking diesel; die is er niet, dieselmotoren hebben weer andere problemen, bijv de pomp die bij saabs nog wel eens de geest geven, das ook niet bepaald goedkoop.
mbt lpg: ik zelf heb nog nooit prblemen gehad op lpg (effe afkloppen) in zo'n 150 dKm tot nu. Heb er idd wel flashlube in maar of 't 'm nou daarin zit? (ook vorige (9-3 uit 1999) auto gaf nooit problemen)
-
Arnie
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Dat had eigenlijk niet mogen gebeuren. Een LPG-kop (bij de revisie d.m.v. hardere materialen/legeringen geschikt gemaakt voor hogere temp) zou in theorie onbeperkt moeten meegaan. Dan vind ik 2 ton eigenlijk best tegenvallen. Waar en/of via wie heb je dit laten doen? Wordt de auto wel altijd 10 min. warmgereden voordat het gaspedaal tot de bodem gaat? Halve minuut nadraaien na een lange rit?hj-kugel schreef:Heb net een koprevisie gehad a 3000,- inclusief grote beurt en APK.
Ik lees graag je reactie op mijn vragen!
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Er zijn ook mensen die een oudere T5 kop laten monteren, dat schijnt met wat lichte aanpassingen erop te kunnen. Die hoeven niet eerst omgebouwd te worden voor lpg.hj-kugel schreef:Heb net een koprevisie gehad a 3000,- inclusief grote beurt en APK.