aan de rekening in je mapje...
Maar even zonder gekheid...ik heb mijn 9-3T van 2001, dus T7 van 260K naar 360K gereden en deze toen verkocht aan een forumlid.
Ik had géén mod6, heb altijd op LPG gereden (gemiddeld 4 tankjes p/j op benzine om de boel niet te laten uitdrogen en om de benzine te vervangen) en met KCP tuning!
De vele extra euro's aan onderhoud zijn altijd in het
onderstel e.d. gaan zitten!
Wat er ooit aan de motor is gedaan onder mijn bezielde leiding

waren het vervangen van de poulie omdat deze lekte; de turbo omdat deze in een rookbom veranderde; spruitstukpakking vervangen omdat de wagen als een Spitfire klonk en een nieuwe DI en that was it!
Dat de carter vervangen werd, was omdat deze vern**kt was door een gerenomeerde Saabgarage, door de plug er verkeerd in te draaien. Oude carter was brandschoon met 350K achter de kiezen. Nieuwe koppeling en versnellingsbak...ach, na 350K mag je niet klagen. dat hierbij het halve blok uit elkaar ging was ter controle en her en der preventief wat pakkingen vervangen.
En ja, elke 15000 grote beurt met alles er op en er aan...
Ik ga niet beweren welke motor beter is. Gebaseerd op persoonlijke ervaringen doet een mens zo zijn of haar (dag huppelende Eland dame

) uitspraken.
Ergo, elke auto en zeker zo'n stuk mechanica als een Saab staat en valt bij het onderhoud en ook met een bestuurder die weet wat hij/zij er mee doet!