prijs lpg belgie (poppel)
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: prijs lpg belgie (poppel)
CNG heb ik wel bij onbemande pompstations gezien, zoals bij Tamoil in Zaltbommel.
-
9000-95
- Donateur

klopt, aardgas met 200 bar je tank in jagen mag wel onbemand maar lpg tanken met 10 bar (waar we al decennia lang ervaring mee hebben) mag alleen onder toezicht
Blijft een rare wereld waarin we leven.
Blijft een rare wereld waarin we leven.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

geloof dat ik dit topic maar even vermijd,Thieuke schreef:Hie bij de pomp momenteel tussen de 56 en 57 cent de liter (Essen Wuustwezel Kalmthout etc.)
aan de andere kant, we hebben minder gaten in de weg
-
Thieuke
- Donateur (3x)

wij rijden voornamelijk in Nederland.turbopilot schreef:
aan de andere kant, we hebben minder gaten in de weg
verstuurd vanaf mijn GT1752 met tapatalk
-
LBJP
- Geregistreerd lid
regio maasmechelen, 45,7 cent bij de shell pomp aan de baan naar opgrimbie
voor 18 euro de tank vol en 400km kunnen rijden
ben ik blij dat ik nu weer op lpg rijdt
-
Wouter
- Donateur (2x)

Tank zelf graag lpg aan de Bosdreef in Rotterdam. Is aan beide kanten erg goedkoop. Betaal al een tijd € 0,669 / l. Is voor Nederlandse begrippen toch erg goedkoop. Verbaas me dan ook telkens weer als langs de snelweg lpg voor € 0,909 / l. aangeboden wordt. Dat is gewoon 50% duurder! Wat is dan de marge bij die prijs? 40 cent ofzo?
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Zojuist daar voor 47cent/L getankt.LBJP schreef:regio maasmechelen, 45,7 cent bij de shell pomp aan de baan naar opgrimbie
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Thinq bij Bennekom ook 66,9. Is net van de A12 af. Alleen savonds en zondags gesloten
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
Eind van de middag zijn ze ook al vaak dicht... zo rond 17h sluit de meid welke de broodjes verkoopt de tent en dan is het gedaan met LPG tanken. Wat dat betreft mag die wel tot een uur of 20h open blijven, dan tank ik er veel vaker 
-
levensnevel
- Donateur (3x)

enigszins
mmmm,
wat is eigenlijk de definitie van bemand en wanneer is een tankstation onbemand?
Tot ik LPG begon te tanken was voor mij een bemand tankstation een tankstation waar de fysieke afstand tussen pomp en tankstation medewerker hemelsbreed maximaal een 25 m was.
Nu ik LPG tank begin ik daar over te twijfelen.
Reden: het tankstation van de Makro in Best (bij Eindhoven). Fysieke afstand tussen pomp en medewerker is, grof geschat een 250 meter
LPG pomp wordt tijdens kantooruren vrijgegeven via het beeld van camera's welke op de beide LPG pompen gericht staan.
anyone?
mmmm,
wat is eigenlijk de definitie van bemand en wanneer is een tankstation onbemand?
Tot ik LPG begon te tanken was voor mij een bemand tankstation een tankstation waar de fysieke afstand tussen pomp en tankstation medewerker hemelsbreed maximaal een 25 m was.
Nu ik LPG tank begin ik daar over te twijfelen.
Reden: het tankstation van de Makro in Best (bij Eindhoven). Fysieke afstand tussen pomp en medewerker is, grof geschat een 250 meter
LPG pomp wordt tijdens kantooruren vrijgegeven via het beeld van camera's welke op de beide LPG pompen gericht staan.
anyone?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Ik neem aan (dus ben er niet op afgestudeerd) dat het er bij lpg om gaat dat iemand ingeval van nood kan ingrijpen met een noodstop van de installatie bijvoorbeeld. Als er actief cameratoezicht is en er sprake van bediening op afstand (openstellen en sluiten van de pomp) is dat het geval. Volgens mij kunnen de echte onbemande pompen dus prima snachts lpg gaan leveren mits ze een callcenter met drukknop en tv's contracteren. Zal wel een sommetje aan hangen of dat uitkan of niet.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Denk dat het toezicht op een lpg pomp wel omschreven staat in de wet.
Je zou het even kunnen opzoeken:
http://wetten.overheid.nl/zoeken_op/reg ... _29-8-2014
Je zou het even kunnen opzoeken:
http://wetten.overheid.nl/zoeken_op/reg ... _29-8-2014
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Staat idd in de bijlage 1 onder 3: bedrijfsvoering lpg-stations. Komt er op neer dat een geïnstrueerde persoon van 18+ in de inrichting moet zijn en zicht moet hebben op de pomp en de (nood)afsluiters moet kunnen bedienen en de hulpdiensten moet kunnen bellen.
Zicht is wel op te lossen met een camera. Maar de fysieke aanwezigheid die beschreven staat niet. Kortom het mag dus ws niet
Zicht is wel op te lossen met een camera. Maar de fysieke aanwezigheid die beschreven staat niet. Kortom het mag dus ws niet
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Het rare is dat er tankstations zijn die na 20.00 niet meer bemand zijn en waar je wel de hele avond/nacht lpg kunt tanken.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Heb je het dan over Nederland of België? We zaten hier in Nederlandse wetgeving te kijken namelijk.S@@bman schreef:Het rare is dat er tankstations zijn die na 20.00 niet meer bemand zijn en waar je wel de hele avond/nacht lpg kunt tanken.