Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » za 17 nov, 2007 11:54
Mag ik de heren moderatoren voorstellen om alle tips om beveiligingen van LPG-tanks en aanpassingen aan vlotters te omzeilen te verwijderen en het topic met de resterende wijze raad op slot te zetten
Ik hoop dat de eigenwijze idioten die dit soort zaken opperden ver uit mijn buurt parkeren. Je zou verwachten dat SAAB-rijders verstandiger waren.
Als je meer wilt tanken moet je gewoon een grotere tank installeren. Als je vindt dat dat te veel ruimte kost, moet je het laten en verder niet zeuren.
-
Ernsth
- Donateur (2x)

Bericht
door Ernsth » zo 18 nov, 2007 1:56
jelger schreef:ik tankte vorige week ineens 73 liter.. terwijl volgens berekening niet meer dan ca 64 zou moeten kunnen. het was wel koud... maar dat de Shell pomp daar zo mee om zou gaan

of zou het de afsluiter bij mij zijn ? iets om in de gaten te houden.
Zoiets heb ik ook bij 1 tankstation, ik rijd bijna altijd leeg of bijna leeg ( gaat al bij elkaar 3 auto's en meer dan 500.000 km goed ), en daar kan ik ineens 3 of 4 liter meer tanken.
Nu zijn ze hier in de buurt met de gasprijzen aan het stunten, en deze eigenaar lost het wegvallen van de winst denk ik zo op. Ik had het 2 x geprobeerd, en nu tank ik daar al een half jaar niet meer.
-
Pjotterrr
- Geregistreerd lid
Bericht
door Pjotterrr » zo 18 nov, 2007 11:28
jev schreef:Sander schreef:Koppelstuk aangesloten op de auto, en tanken maar. Ik dacht nog, wat een vreemd geluid.. Toch maar gestopt en de verkoper gevraagd of hij de kofferbak wilde openmaken. GEEN gastank!!
Dat verhaal heb ik eerder gehoord. Aan de andere kant, zolang LPG nog vloeibaar is, is het niet zo heel erg brandbaar. Zodra LPG daarentegen in gasvormige toestand overgaat...
Helaas niet, elke brandbare vloeistof heeft boven zijn vloeistof een gas liggen wat is te ontsteken. Je moet je alleen afvragen wat voor garage bedrijf dit was als men gas gaat tanken en men niet eens weet dat de tank er niet in zit .......... Goed adres voor een beurtje....
-
Guido
- Geregistreerd lid
Bericht
door Guido » zo 18 nov, 2007 18:15
Steve-O schreef:Mag ik de heren moderatoren voorstellen om alle tips om beveiligingen van LPG-tanks en aanpassingen aan vlotters te omzeilen te verwijderen en het topic met de resterende wijze raad op slot te zetten
Ik hoop dat de eigenwijze idioten die dit soort zaken opperden ver uit mijn buurt parkeren. Je zou verwachten dat SAAB-rijders verstandiger waren.
Als je meer wilt tanken moet je gewoon een grotere tank installeren. Als je vindt dat dat te veel ruimte kost, moet je het laten en verder niet zeuren.
Onzin, door alle tips en tricks leer je vooral het systeem begrijpen. Kennis is vele belangrijker.
-
Koert
- Donateur (2x)

Bericht
door Koert » zo 18 nov, 2007 19:40
Guido schreef:Steve-O schreef:Mag ik de heren moderatoren voorstellen om alle tips om beveiligingen van LPG-tanks en aanpassingen aan vlotters te omzeilen te verwijderen en het topic met de resterende wijze raad op slot te zetten
Onzin, door alle tips en tricks leer je vooral het systeem begrijpen. Kennis is vele belangrijker.
Ik vind er wel iets voor te zeggen om deze discussie af te kappen. Het probleem zit hem in het feit dat ALS iemand iets gaat uitproberen, de risico's aanzienlijk zijn. Dat geld zowel voor het omzeilen van de 80% vulbegrenzing ansich, alsook de manier om die vulbegrenzing uit de tank te halen wanneer er nog gas in zit. Sommige mensen kunnen inderdaad prima de risico's afwegen nadat ze netjes het hele topic hebben gelezen, maar anderen zijn daar wat makkelijker in en proberen het gewoon uit. Ik wil het niet op m'n geweten hebben als er straks iets naars gebeurd omdat iemand naar aanleiding van een Saab forum tip de verkeerde dingen heeft staan doen, ook al is dat uiteindelijk zijn of haar eigen verantwoordelijkheid.
-
Thom
- Donateur

Bericht
door Thom » zo 18 nov, 2007 20:18
dan kan hier wel de helft van alle discussies afgekapt worden, omdat technische adviezen die ik hier lees over het algemeen niet goed kloppen, en als mensen hier blind op af gaan ook de veiligheid in het geding is.
Hoewel deze met de LPg tank wel een hele tricky is (NB in mijn 99 met 60 liter tank kan 54 liter - niet aan gerommeld)
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » zo 18 nov, 2007 21:03
De eerste klap was altijd een daalder waard

-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » ma 19 nov, 2007 1:45
Thom schreef:dan kan hier wel de helft van alle discussies afgekapt worden, omdat technische adviezen die ik hier lees over het algemeen niet goed kloppen, en als mensen hier blind op af gaan ook de veiligheid in het geding is.
Dit vind ik wel heel erg generaliserend en overdreven.
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Bericht
door elvirisimo » ma 19 nov, 2007 14:16
Ik haat censuur.

Noord Korea
Hier wordt vanuit de techniek over LPG "gesproken".
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Bericht
door GHIA » ma 19 nov, 2007 14:47
De technische aspecten zijn een ding....
Maar voor diegene die een keer minder in de maand willen tanken:
http://nl.youtube.com/watch?v=bIN8OJm84VI
Maar dan ook een stoere jongen zijn en blijven staan ...

-
GHIA
- Geregistreerd lid
Bericht
door GHIA » vr 23 nov, 2007 12:32
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Bericht
door elvirisimo » vr 23 nov, 2007 12:45
off-topic
Er is vast net zo veel argumenten te vinden voor beide kanten van het verhaal. Hier, op het forum kan je best veel technische informatie vinden over onze favoriete vervoer middel (saab), en bij somige saabs hoor nu eenmaal de LPG installatie. Echter blijf ik er achter dat we volwassen mensen zijn die in een land leven waar censuur niet echt gewaardeerd wordt. Anders moeten we veel meer info van het forum halen. Stel dat we achter komen dat ze saab willen misbruiken voor een terroristische aanslag. Stop de press ....
/off-topic
Heeft nog iemand iets te melden over de meest veilige opslagplaats voor de brandstof?
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » za 24 nov, 2007 19:02
Sodemetier, dat is niet misselijk