900 T16 FPT LPG inbouwen
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Een 9-5 van zes à zeven jaar oud kan je tegenwoordig niet eens meer rijden met slechts €0,19/km; zonder iets bij te leggen. Mijn vader vindt dat een 9000 of 900 niet representatief is, een 9000 wellicht minder dan een 900, maar ik denk dat je beter in een 900 of 9000 aan kan komen rijden bij een klant dan in een Golf of iets dergelijks.plafundum schreef:Ja, en als ik echt meer dan 30.000 km per jaar moet gaan rijden, dan komt er wel een tweede auto bij.waxle schreef:Ik rijd mijn C900 ook zakelijk, en kwam inderdaad ook tot dezelfde slotsom als plafundum: pas bij flink gebruik kan het uit. Dan heb je het inderdaad nog niet over de extra kosten.
Vertelde dit hele verhaal laatst in een groepje mensen, volgens mij dacht de helft van de mensen "jezus je lijkt wel vergroeid met je ouwe Saab". Nou, ik moet steeds meer erkennen dat zijn misschien wel gelijk hebben. Wil gewoon geen andere auto.
Laatst was mijn vader met een "nieuwe" klant aan de telefoon, het liep niet zo lekker... Maar op een of andere manier kwamen zij bij het onderwerp "auto's" uit. Opeens veranderde alles, zijn klant had laatst zijn W210 (met vijf ton op de teller) verkocht en is weer een W201 gaan rijden. Toen vroeg hij wat mijn vader reed, toen hij hoorde dat wij privé een 15jaar oude SAAB reden werd hij helemaal blij. Snel maar een afspraak gemaakt; 'Al is het alleen maar om over auto's te praten.'
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Als je een beetje into auto's bent, dan weet je wel wat een Mercedes W210 is, DJ 
En wat betreft dat zakelijke rijden: die vlieger gaat belastingtechnisch pas op als de Belastingdienst ook vindt dat jij een ondernemer bent. Dat wil dus zeggen: meer dan 1200 uur per jaar declarabel en aantoonbaar als ondernemer draaien en minstens 5 verschillende klanten, die je ook aantoonbaar factureert.
En wat betreft dat zakelijke rijden: die vlieger gaat belastingtechnisch pas op als de Belastingdienst ook vindt dat jij een ondernemer bent. Dat wil dus zeggen: meer dan 1200 uur per jaar declarabel en aantoonbaar als ondernemer draaien en minstens 5 verschillende klanten, die je ook aantoonbaar factureert.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Oke dat wordt dus lastig voor mij...waxle schreef:Als je een beetje into auto's bent, dan weet je wel wat een Mercedes W210 is, DJ
-
verde900
- Donateur

Gewoon een beetje meer poetsen (en wat btw en sociale lasten afdragen)davidjoost schreef:Oke dat wordt dus lastig voor mij...waxle schreef:Als je een beetje into auto's bent, dan weet je wel wat een Mercedes W210 is, DJ
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
-
plafundum
- Geregistreerd lid
Volgens mij heb je gelijk. Maar misschien dat de belasting dienst wel moeilijker vragen kan gaan stellen.sweetspeed schreef:Ik ben geen accountant maar volgens mij geldt die 1200uren norm alleen voor je zelfstandigen-aftrek en mag je best je auto zakelijk rijden als je minder uren maakt. Anders heb ik een probleem
-
plafundum
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
brinky
- Donateur

-
ss50marc
- Donateur